Alfabet sukcesu „Dealera Roku” – Jaguar Land Rover Karlik

Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover

W tym miejscu miał znaleźć się wywiad z Mikołajem Karlikiem – Prezesem Jaguar Land Rover Karlik – salonu z Baranowa pod Poznaniem, który niedawno otrzymał najważniejsze wyróżnienie w polskiej sieci sprzedaży – tytuł „Dealer Roku”. Wywiadu jednak nie będzie, bo jak stwierdził Prezes, ten sukces jest udziałem przede wszystkim pełnego pasji i zaangażowania zespołu. To właśnie im poświęcamy kolejne strony. Poznajcie mistrzowską ekipę – od A do Z.

Administracja

Zanim klienci będą cieszyć się swoim nowym Jaguarem lub Land Rover, kwestie formalne związane z ich przyszłym autem obsłuży zespół Pauliny: Patrycja, Kornelia, Agata i Piotr. Od kompletacji i zamówienia samochodu w fabryce, po umowę sprzedaży i dowód rejestracyjny – to właśnie tu odciąża się klienta z konieczności załatwiania uciążliwych formalności. Ze źródeł zbliżonych do oficjalnych wiemy także, że to tu parzy się najlepsze herbaty ????. 

Karlik Jaguar Land Rover

Części

Dział będący pod opieką Tomka, Tomka i Szymona, to miejsce zaopatrujące Serwis oraz bezpośrednio klientów w części zamienne. Także tu swój raj odnajdą wszyscy miłośnicy brytyjskiej motoryzacji, wybierając akcesoria i gadżety z bogatej kolekcji Jaguar Land Rover. Po godzinach pracy, Tomka znajdziecie również… na trasach popularnych imprez biegowych, na których dumnie reprezentuje nasze barwy. 

Karlik Jaguar Land Rover

Dział Handlowy

Nie wiemy czy tak działa ich prezencja (aż 90% działu posiada nienagannie przystrzyżone brody) czy pasja, zaangażowanie i wiedza produktowa, ale to właśnie zespół handlowy Dawida, oprócz nieocenionego wkładu w nagrodę „Dealer Roku”, może pochwalić się także największą sprzedażą w polskiej sieci Jaguar Land Rover. Trzech Wojtków, Jarek, Kamil, Bartosz, Michał i Marcin – to oni gotowi są do udzielenia odpowiedzi na każde pytanie i skonfigurowania wymarzonego auta.

Karlik Jaguar Land Rover

Finanse

Podobno dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach. Karolina i Bartosz wiedzą jednak, jak w najkorzystniejszy dla klienta sposób dopasować odpowiedni rodzaj finansowania i pomóc we wszelkich finansowych zagadnieniach związanych z zakupem samochodu. Doradzają też w zakresie ubezpieczeń tak, by każdy klient uzyskał optymalną ochronę dla siebie i swojego majątku. 

Karlik Jaguar Land Rover

Gwarancje

W każdym przypadku, gdy konieczna jest interwencja serwisu w trakcie ochrony gwarancyjnej samochodu, do gry wkraczają Andrzej i Piotr. To oni biorą na siebie cały ciężar formalności i kontaktów z producentem oraz serwisem, by ewentualna naprawa przebiegła jak najszybciej i najkorzystniej dla klienta.

Karlik Jaguar Land Rover

Kadry

Żadna sprawa pracownicza nie jest w stanie odbyć się bez aktywnego udziału zawsze uśmiechniętej i pomocnej Wioli. To także ona jest pierwszym kontaktem dla wszystkich chcących dołączyć do zespołu Jaguar Land Rover Karlik. 

Karlik Jaguar Land Rover

Księgowość

Elwira i Kamila – gdyby nie ich perfekcyjna znajomość zasad rachunkowo-księgowych, z pewnością wszyscy utonęliby w zalewie nierozliczonych faktur i płatności. Bezbłędna praca z bardzo dużymi liczbami i niekończącym się stosem dokumentów to dla nich codzienność. Odwiedzając biuro księgowości, często można załapać się na pyszne domowe wypieki ????.  

Karlik Jaguar Land Rover

Logistyka

Kuba – po godzinach piłkarz lokalnego klubu, w pracy swoją umiejętność dryblingu z powodzeniem realizuje, sprawnie poruszając się pomiędzy różnorodnością zadań. Codzienna dbałość o ekspozycję aut przed i w salonie, obsługa transportów samochodów, czy pomoc podczas wydarzeń marketingowych – zawsze można liczyć na jego wsparcie.

Karlik Jaguar Land Rover

Marketing

Kopalnia kreatywności, agencja artystyczna, eventowa i biuro prasowe w jednym. O dobry wizerunek firmy, prowadzenie kampanii reklamowych, utrzymywanie relacji z klientami, podwykonawcami i centralą dbają Marek i Łukasz.

Myjnia

Jeden z najbardziej strategicznych działów w każdym salonie motoryzacyjnym. Patryk, Kamil, Tomek i Paulo, doprowadzają codziennie do perfekcyjnego stanu po kilkadziesiąt samochodów po każdej usłudze serwisowej i przed wydaniem, by wyglądały tak, jakby dopiero co zjechały z taśmy produkcyjnej. Dbają także o nienaganny stan samochodów demonstracyjnych oraz zastępczych.   

Karlik Jaguar Land Rover

Recepcja

Nie od dziś wiadomo, że liczy się pierwsze wrażenie. Goście wchodzący do salonu w Baranowie mogą liczyć na pomoc zawsze uśmiechniętej Moniki. Dba ona o prawidłowy przepływ informacji oraz obieg dokumentów.

Samochody Używane

W podpoznańskim salonie można skorzystać także z bogatej oferty samochodów używanych.
O pozyskiwanie jak najlepszych samochodów z rynku dba Filip. Dzięki jego wiedzy i pasji, pojazdy z oferty Approved w niczym nie ustępują tym fabrycznie nowym.

Karlik Jaguar Land Rover

Serwis

Najnowocześniejsze narzędzia, nieustanne szkolenia podnoszące kompetencje i pasja – to zestaw cech wyróżniający zespół mechaników dowodzonych przez Krzysztofa i Mariusza. Oddając samochód w ich ręce, można być pewnym, że wróci do nas przywrócony do pełnej sprawności. Panowie oprócz bieżących napraw i czynności eksploatacyjnych specjalizują się także w oryginalnych modyfikacjach podnoszących osiągi i poprawiających wygląd aut.

A cały zgrany zespół Serwisu – czyli Doradcy, Diagności, Mistrzowie i Mechanicy to sympatyczne osoby o imionach: Agata, Yulianna, Damian, Piotr, Adrian, Robert, Krzysztof, Włodzimierz, Michał, Miłosz, Marcin, Jan, Dawid, Vitalii i Rafał.

Karlik Jaguar Land Rover

Zarząd

O Prezesie Mikołaju Karliku wspomnieliśmy już na wstępie, lecz prowadząc wiele marek i przedsięwzięć biznesowych codzienne zarządzanie strategiczne przekazał w ręce niezawodnej Dyrektor Karoliny. Jest ona dla wszystkich wzorem spokoju, opanowania i profesjonalizmu, ale jednocześnie potrafi egzekwować ustalenia, czy służyć pomocą i radą nawet w prozaicznych sprawach. Empatia to chyba drugie jej imię

Karlik Jaguar Land Rover
REKLAMA
REKLAMA

Może cię zainteresować:

Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover|Karlik Jaguar Land Rover
REKLAMA
REKLAMA

Miasto przyszłości okiem Watchera

Volvo EX30, Noriaki

Miasta to obszary jedne z najbardziej wrażliwych na zmiany klimatu. Są miejscem zamieszkiwania ponad połowy ludności świata, pomimo że zajmują jedynie ok, 3% powierzchni lądowej Ziemi. W sposób znaczący wpływają na środowisko, bo 75% emisji gazów cieplarnianych generowane jest w miastach. I to również w nich boleśnie odczuwamy efekty zjawisk globalnych. Podtopienia, powodzie, susze, wysokie temperatury, silne wiatry, zanieczyszczone powietrze to zjawiska, których doświadczamy każdego roku coraz bardziej dokuczliwie. Jak więc budować miasta zdrowe, bogate przyrodniczo, przyjazne i interesujące dla mieszkańców, a nade wszystko zeroemisyjne?

tekst: Alicja Kulbicka | Zdjęcia: Volvo Firma Karlik, Flickr, domena publiczna

Miasta przyszłości stają w obliczu nieustannych wyzwań związanych z ekologią, mobilnością i kreatywnością przestrzenną przyjazną mieszkańcom. „Muszą być projektowane i budowane tak, by zużywać możliwie mało energii i wytwarzać jak najmniej odpadów. Energia ma pochodzić wyłącznie z odnawialnych źródeł, z możliwością magazynowania. Odpady powinny być w całości przetwarzane, a transport zeroemisyjny. I to wszystko musi być urządzone tak, żeby było nas stać na życie w takim mieście” – to głos ekspertów wybrzmiewający podczas Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości. Brzmi utopijnie?

Nowe, stare rozwiązania

W ciągu ostatniej dekady, elektryczne samochody zyskały na popularności, a ich rola w kształtowaniu przyszłości transportu miejskiego jest nie do przecenienia. Zasilane energią elektryczną pojazdy te emitują znacznie mniej szkodliwych substancji niż ich odpowiedniki spalinowe, przyczyniając się do poprawy jakości powietrza i zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Jednak napotykają też na opór, nasuwając pytania o bezpieczeństwo, rzeczywistą dbałość o ekologię, zasięg czy brak infrastruktury. A przecież w historii motoryzacji nie są niczym nowym. Andrzej Zieliński w książce „Samochody osobowe. Dzieje rozwoju” pisze, że jednym z pionierów elektrycznych samochodów był Thomas Devenport. Ten Amerykanin szkockiego pochodzenia już w 1834 roku zbudował powóz, który czerpał energię z baterii galwanicznej Volty. Pierwsze sprawnie działające auto elektryczne powstało w 1882 roku, a skonstruowali je Percy i Ayton. Wykorzystywane do zasilania trójkołowca baterie ważyły około 45 kg. Do najważniejszych walorów z punktu widzenia użytkownika należały cicha praca oraz łatwość prowadzenia. Nie bez znaczenia była także dobra dynamika pojazdów elektrycznych. Brzmi znajomo?

Detroit Electric car charging

Street art – sztuka zaangażowana

Jak świat długi i szeroki ludzie przyozdabiali malunkami ściany jaskiń, domów, murów. Stanowiły one komunikat ostrzegawczy, informacyjny czy estetyczny. Dziś różnorodne formy sztuki ulicznej stały się częścią współczesnego krajobrazu miejskiego, nierzadko ewoluując w formę społecznego komunikatu. Dziś murale street artu nie tylko zdobią ściany, ale również niosą ze sobą silne przesłanie społeczne. Artystyczne protesty, manifestacje równości czy nawet komentarze polityczne stają się integralną częścią ruchu street artu. To forma sztuki, która walczy o zmiany i skupia uwagę na problemach społecznych. Odważne, często kontrowersyjne prace Banksy’ego stanowiące komentarz społeczno-polityczny spowodowały, że stał się on dzisiaj jednym z najbardziej wpływowych artystów na świecie. A jego sztuka dzięki inkluzywności porusza globalną publiczność, a on sam często stawia pytania o przyszłość świata. Jego prace – przedstawiające postaci ludzkie, zwierzęta oraz różnorodne symbole w sposób wyrazisty i niezwykle sugestywny – mają potencjał do inspiracji i pobudzenia debaty na ważne tematy dotyczące nierówności społecznej, przemocy czy bezprawia. Czy zatem street art może stać się ważnym głosem w debacie na temat globalnego ocieplenia? Mural Banksy’ego w pobliżu Oval Bridge w Camden Town w północnym Londynie. Prześmiewczy, na wpół zatopiony w wodzie napis brzmi: „Nie wierzę w globalne ocieplenie”.

BANKSY I DONT BELIEVE IN GLOBAL WARMING

Nietypowy mariaż

W odpowiedzi na wyzwania stojące przed współczesnym światem, elektryczne samochody oraz sztuka uliczna, stają się ważnymi elementami transformacji miejskiej. I choć pozornie te dwa faktory nie mają ze sobą styku, marka Volvo udowadnia, że jest inaczej. Aby oswoić i przybliżyć temat elektryfikacji Volvo Firma Karlik połączyła siły ze światem street artu. Owocem współpracy jest unikatowa grafika stworzona dla modelu Volvo EX30, którą zaprojektował poznański street artowiec Noriaki. Samochód zyskał bogatą paletę barw oraz wyraziste detale, co z pewnością przyciąga uwagę. Najbardziej charakterystycznym elementem grafiki jest postać Watchera, który napędza elektryfikację i przygląda się zmianom, jakie zachodzą w motoryzacji. Watcher to postać, która jest motywem przewodnim w twórczości Noriakiego, z głową w kształcie jednego, podłużnego oka, która patrzy, obserwuje, zawsze jednak budzi pozytywne emocje, a można ją spotkać w różnych miejskich przestrzeniach Poznania. I która poznaniakom jest dobrze znana. – Głównym celem projektu było przyciągnięcie uwagi widza poprzez unikatową estetykę. Zależało mi, aby wyróżnić się poprzez futurystyczny design, inspirowany liniami Volvo EX30. Samochód miał być nie tylko źródłem podziwu, lecz także emanować nietuzinkowością. Zazwyczaj preferuję pracę w monochromatycznej palecie, korzystając z kolorów czarno-białych. Jednakże w przypadku tego projektu postanowiłem pójść zupełnie inną drogą, eksponując potęgę kolorów i elektryfikacji, gdyż widzę przyszłość malującą się właśnie w barwach. Na projekcie znalazły się symboliczne elektryczne wtyczki oraz błyskawice, które mają za zadanie podkreślić iskrzący, dynamiczny charakter samochodu – opowiada Noriaki.

Oswoić nieznane

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Aktualność tej maksymy Heraklita z Efezu jest uderzająca jak nigdy za naszego życia. Ale de facto nie jest niczym wyjątkowym w skali świata. Ten nieustannie się zmienia, co wymaga od nas nie tylko sprawnego odnotowania, ale także zdolności do adaptacji. Tylko w ciągu ostatnich lat obserwujemy rozwój nowych technologii, medycyny, gospodarki, turystyki i nanotechnologii. Cyfryzacja towarzyszy nam na każdym kroku. Otaczamy się danymi i zmiennymi, które wymagają od nas obserwowania, wnioskowania i elastyczności. Jednym zdaniem funkcjonujemy w świecie zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności. Taki świat wymaga od nas elastycznego podejścia, ale także adaptowania się do nieoczywistych wydarzeń. Podstawową kwestią, która pozwoli odnaleźć się w tym niepewnym i zmiennym środowisku jest ciekawość, ale także chęć nieustannej edukacji, analizowania rynku, zgłębiania wiedzy o świecie, motywowania się do nowych aktywności. To definicja postępu. Bez ciekawości, elastyczności i niestandardowego myślenia nigdy nie powstałby telefon, fotografia, wycieraczki samochodowe oraz pewnie nie poznalibyśmy struktury podwójnej helisy DNA. Dziś stoimy u progu kolejnej rewolucji. Samochody elektryczne przynoszą wielką zmianę. Zarówno dla nas, ich użytkowników, ale także dla przestrzeni, w których żyjemy. Bo kto z nas nie chciałby żyć w czystym, cichym i przyjaznym mieszkańcom mieście? Takim, które zgodnie z ideą Smart City 3.0 na pierwszym planie stawia jego mieszkańców, ich inicjatywy, dobrostan i zdrowie, a także współpracę z lokalnym biznesem? Współpraca Volvo Firma Karlik z Noriakim, pokazuje, że to dobry pierwszy krok do oswojenia zmiany, której i tak nie unikniemy.

Alicja Kulbicka

Alicja Kulbicka

Redaktor naczelna
REKLAMA
REKLAMA
Volvo EX30, Noriaki
REKLAMA
REKLAMA