Polska Prapremiera „Drogi Evanie Hansenie” już 7 września w Teatrze Muzycznym w Poznaniu

Drogi Evanie Hansenie Teatr Muzyczny w Poznaniu

Teatr Muzyczny w Poznaniu ogłosił tytuł nowego spektaklu, który będzie miał premierę już 7 września 2024 roku. Jako pierwszy w Polsce wystawi amerykański musical „Drogi Evanie Hansenie”, który został znakomicie przyjęty wśród młodych ludzi. Odtwórców głównych ról ma wyłonić casting, który Teatr zaplanował na 11 marca.

– Sięgamy po nowy, znakomity musical poruszający niezwykle ważne tematy zdrowia psychicznego młodych ludzi. Mam poczucie, że ten tytuł ma szczególny wymiar społeczny. Chcemy, by stał się okazją do podjęcia tematów depresji i alienacji młodzieży we współczesnym świecie zdominowanym prze media społecznościowe, a także wsparcia rodziców, którzy często pozostają bezradni wobec tych wyzwań. Przy samej produkcji chcemy zaangażować jak najwięcej młodych osób, bo to spektakl o nich i przede wszystkim dla nich – mówi Przemysław Kieliszewski, dyrektor Teatru Muzycznego w Poznaniu.
Na deski Teatru Muzycznego w Poznaniu musical „Drogi Evanie Hansenie” przenosi Paweł Szkotak, kierownikiem muzycznym jest Radosław Mateja, choreografię przygotowuje Karol Drozd, a scenografię i kostiumy – Natalia Kitamikado. Spektakl dopełniają światła Pauliny Góral oraz projekcje Karoliny Jacewicz i Mateusza Kokota, a reżyserem dźwięku jest Tomasz Zajma.

„Drogi Evanie Hansenie” to historia o tych, którzy czują się niewidzialni. Głównym bohaterem jest 17-letni Evan, który ma fobię społeczną. Zgodnie z zaleceniem terapeuty pisze do siebie listy. Jeden z nich wpada w ręce znajomego z klasy – Connora – i wyprowadza go z równowagi, bo Evan wspomina w nim o jego siostrze, Zoe. Kilka dni później Connor popełnia samobójstwo, a rodzice znajdują przy nim list Evana i uznają, że chłopcy musieli się przyjaźnić. Próba sprostowania pomyłki przerasta nastolatka, który zaczyna brnąć w kolejne kłamstwa.

Drogi Evanie Hansenie Teatr Muzyczny w Poznaniu

Musical „Dear Evan Hansen” miał premierę w lipcu 2015 roku w Waszyngtonie i błyskawicznie stał się przebojem wśród młodych ludzi. Muzykę i słowa napisali Benj Pasek i Justin Paul („La La Land”, „The Greatest Showman”), a scenariusz Steven Levenson. Spektakl zdobył sześć statuetek Tony, w tym za najlepszy musical i najlepszą muzykę oryginalną. W 2021 roku musical doczekał się filmowej adaptacji uznanego reżysera Stephena Chbosky’ego. Widzowie pokochali go za takie piosenki jak „You Will Be Found”, „Waving Through a Window” czy „For Forever”, a także prosty przekaz płynący z tej pełnej ciepła opowieści: #niejesteśsam.

11 marca 2024 roku Teatr zaplanował casting na odtwórców głównych ról: Evana Hansena i Zoe Murphy. Szczegóły dotyczące przesłuchań i samego musicalu znaleźć można na stronie internetowej Teatru. Sprzedaż biletów na spektakle zostanie uruchomiona wiosną, w pierwszej kolejności informacja trafi do osób zapisanych do teatralnego newslettera.

Poznański prestiż

REKLAMA
REKLAMA

Może cię zainteresować:

Drogi Evanie Hansenie Teatr Muzyczny w Poznaniu
REKLAMA
REKLAMA

Sprawdź, jaka historia stoi za Twoją ulubioną parą butów

Artykuł przeczytasz w: 10 min.
Wystawa butów Stary Browar

W ramach prestiżowej współpracy, jaką Stary Browar nawiązał z londyńskim Design Museum, w Poznaniu od 10 października będzie można zobaczyć wyjątkową wystawę „Sneakers Unboxed: Studio to Street” powered by PRM. Ekspozycja w Pop Culture Gallery @Stary Browar przybliży fenomen butów, które z przedmiotów użytkowych urosły do rangi kulturowych ikon i obiektów kolekcjonerskich. Archiwalne modele, limitowane edycje, kolekcjonerskie „białe kruki” – to prawdziwa gratka nie tylko dla zadeklarowanych sneakerheadów, ale wszystkich użytkowników kultowych butów sportowych. Sponsorem wystawy jest marka PRM, unikalny koncept modowy, w którym luksus przenika się ze stylem ulicznym. 

Niewiele rzeczy jest tak uniwersalnych i różnorodnych zarazem, jak sneakersy. Wystawa w Starym Browarze zaprezentuje ich historię, wpływ na kulturę i design. Na ekspozycji będzie można zobaczyć kilkaset eksponatów: pierwsze produkty największych międzynarodowych marek, pary z najbardziej rozchwytywanych kolaboracji, modele stworzone przez projektantów mody, innowacyjne prototypy, a także filmy, zdjęcia i materiały udowadniające, że sformułowanie „kultura sneakersowa” nie jest nadużyciem. 

Ekspozycja sięga nie tylko do historii, ale odpowiada również na pytanie, jak największe sneakersowe marki projektują przyszłość i radzą sobie z wyzwaniami ekologicznymi. Symbolem zwrotu branży w stronę cyrkularności będzie punkt w galerii, w którym będzie można oddać zużytą parę sneakersów. Z zebranych butów powstanie artystyczna instalacja. 

Wystawa butów Stary Browar

Boiska, ulice, wybiegi

Od butów sportowych do modowych ikon – pierwsza część wystawy w browarowej Pop Culture Gallery opowiada historię tej ewolucji. Początkowo sneakersy projektowano wyłącznie dla profesjonalnych sportowców. Z boisk i bieżni buty te zagarnięte zostały na ulice przez młodych ludzi z dużych miast i zaadaptowane jako element osobistego stylu, symbol przynależności do subkultur, narzędzie wyrażania indywidualności. Rosnący popyt i zmiana statusu sneakersów zostały podchwycone przez producentów. Marki do projektowania i promocji butów zaczęły angażować celebrytów oraz nawiązywać współprace z niszowymi butikami streetwearowymi na całym świecie: od Nowego Jorku, przez Tokio, po Paryż. Scena sportowa rozpoczęła trwający do dziś romans z modą. Swoje sneakersy zaczęły tworzyć luksusowe marki i awangardowi projektanci: Balenciaga, Rick Owens, Virgil Abloh, Vivienne Westwood, Craig Green, A-COLD-WALL*. Prestiżowe kolaboracje i limitowane edycje napędzały rozwój rynku kolekcjonerskiego. Przykłady najbardziej pożądanych par zobaczymy na poznańskiej wystawie.

Wystawa butów Stary Browar

Projektowy wyścig

W historii sneakersów wątki kulturowe przenikają się z innowacjami na polu designu. Projektanci od dekad szukają rozwiązań i technologii pozwalających poprawić przyczepność, amortyzację i dopasowanie butów sportowych. Część wystawy zatytułowana „Performance” odkryje przed widzami kulisy procesu projektowania sneakersów i najważniejsze punkty zwrotne w tej fascynującej dziedzinie: pierwsze Converse’y z lat 20. XX wieku, pierwowzory butów do biegania New Balance, eksperymenty Nike z gofrową podeszwą, inteligentne samozawiązujące się modele Puma, projekty barefoot eksplorujące naturalne właściwości anatomiczne ludzkiej stopy i wiele innych. 

Wystawa butów Stary Browar

Bieg na długi dystans

Wyścig producentów po najbardziej wydajne i ergonomiczne sneakersy trwa, jednak dziś kluczowym wyzwaniem dla projektantów są kwestie związane z ograniczeniem emisyjności i zwrotem w stronę obiegu zamkniętego. Prezentowane na wystawie infografiki ukazują oszałamiającą skalę globalnej produkcji i wielkość rynku sneakersów, sugerując trudne pytanie: czy branża zaczyna zjadać własny ogon? Trzecia sekcja ekspozycji w Pop Culture Gallery pod hasłem „Sustainability” prezentuje poszukiwania sposobów na ograniczenie negatywnych skutków masowej produkcji i konsumpcji. Kluczowe zagadnienia to tutaj nowe materiały, recycling i upcycling, ale też dążenie do zmian w świadomości konsumentów. Symbolicznym zaproszeniem kuratorów i organizatorów wystawy w Starym Browarze do tej rewolucji będzie punkt w galerii, w którym będzie można oddać zużytą parę sneakersów. Z zebranych butów stworzone zostanie dzieło sztuki, a publiczność stanie się jej współautorem.

Wystawę „Sneakers Unboxed: Studio to Street” powered by PRM otworzy wernisaż 10 października o godz. 19:00. Projekt przygotowany we współpracy z Design Museum w Londynie i partnerstwie z marką PRM wpisuje się w długofalowy program wystaw w Pop Culture Gallery @Stary Browar (wcześniej Galerii na Dziedzińcu) dedykowanych popkulturze i modzie. Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka.

„Sneakers Unboxed: Studio to Street” powered by PRM – wystawa

A touring exhibition from the Design Museum, London

Pop Culture Gallery @Stary Browar, Poznań

wernisaż: 10 października 2024 r., godz. 19:00

wystawa czynna do 10 marca 2025 r. 

Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Poznania

Sponsor: PRM

Kurator: Wojciech Piotr Onak / OCR Creations

Kuratorka the Design Museum London: Ligaya Salazar

Produkcja: Joanna Tupalska i dział marketingu Starego Browaru

Autor plakatu: Paweł Mildner

Informacje o biletach wstępu

  • wstęp na wernisaż jest bezpłatny
  • od 11.10 – bilety: 40 zł, do nabycia przy wejściu na wystawę
  • promocja 1+1 gratis dla uczniów, studentów i seniorów: od wtorku do czwartku
  • 1. wtorki miesiąca – wstęp wolny

Ligaya Salazar, kuratorka the Design Museum w Londynie:

Projekt „Sneakers Unboxed: Studio to Street” ujawnia rolę, jaką młodzi ludzie z różnych środowisk odegrali w ustanowieniu poszczególnych modeli sneakersów ikonami stylu oraz ich wpływ na rozwój branży, która obecnie jest warta miliardy. Wystawa oferuje również wgląd za kulisy nowych praktyk upcyklingu i zrównoważonego projektowania, prezentuje niewidziane wcześniej prototypy zwiastujące przyszłość na polu performance design, a także kolaboracje łączące streetwear i modę, które zmieniły oblicze branży.

Wystawa butów Stary Browar

Charlotte Bulté, Head of International Engagement, the Design Museum w Londynie:

Współpraca z Pop Culture Gallery w Starym Browarze przy poznańskiej edycji wystawy „Sneakers Unboxed” była prawdziwą przyjemnością. Jest to pierwszy, mamy nadzieję, z wielu wspólnych projektów Design Museum i Starego Browaru. Bardzo cieszymy się z partnerstwa z galerią i współpracy z zespołem, a przede wszystkim z możliwości wspólnej celebracji kultury sneakersowej w Polsce.

Wojtek Piotr Onak, kurator wystawy Pop Culture Gallery @Stary Browar / OCR Creations:

Sneakersy są częścią naszej kultury i codzienności, towarzyszą nam od najmłodszych lat i… są zdecydowanie wygodniejszą alternatywą dla Manolo Blahnika! Celem tej wystawy jest  przedstawienie transformacji obiektu użytkowego, codziennego, w obiekt pożądania i dzieło sztuki. Pokażemy, jak mocno sneakersy wpłynęły na rozmaite grupy społeczne, jak stały się kolekcjonerskim graalem – trzymanym w oryginalnym pudełku i nigdy nie noszonym.  Opowiemy wiele historii, choćby o tym, jak muzyka zmieniła subkulturowy trend z nowojorskiego Harlemu w jedną z najlepszych akcji marketingowych. Odkryjecie, jak wiele dyscyplin i dziedzin spotyka się w jednej parze butów: technologia, materiałoznawstwo, design, sztuka, moda, muzyka, sport. Sneakersy to dziś nieodłączny element high fashion, manifest stylu i wolności – a właśnie o wolności wyrażania siebie poprzez modę są wszystkie wystawy, które mam przyjemność współtworzyć z Pop Culture Gallery @Stary Browar.

Wystawa butów Stary Browar

Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu Starego Browaru, producentka wystaw Pop Culture Gallery @Stary Browar:

Wystawa „Sneakers Unboxed” świetnie wyraża demokratyczny i multidyscyplinarny charakter Pop Culture Gallery w Starym Browarze. Historia sneakersowej kultury to barwna, wciągająca opowieść o miastach, muzyce, sporcie, modzie, kreatywności. Dzięki współpracy z Design Museum w Londynie i z kuratorem Wojtkiem Piotrem Onakiem, sprowadziliśmy do Poznania unikalny zbiór eksponatów, prezentujący różnorodność, innowacyjność i symbolikę sneakersów stworzonych od lat 20. XX wieku aż do dziś. Historia sneakersów to też historia kreatywnych współprac, dlatego cieszę się, że poznańską odsłonę tego projektu możemy tworzyć wspólnie z zespołem PRM – marki, która trzyma rękę na pulsie sneakersowych i streetwearowych trendów. 

Ta wystawa otwiera kolejny rozdział w historii naszej galerii. Ubraliśmy ją w nowy branding autorstwa poznańskiej designerki Agaty Kulczyk i – już oficjalnie – nazwaliśmy tę przestrzeń Pop Culture Gallery @Stary Browar. To miejsce jest kulturalnym sercem Starego Browaru, „wisienką na trocie” jego unikalności – jak pokażemy w nowej komunikacji wizualnej.

Wystawa butów Stary Browar

Kamil Bajołek, Dyrektor Marki PRM:

Wystawa „Sneakers Unboxed: Studio to Street” jako pierwsza światowa retrospekcja przedstawia historię sneakersów, jednego z głównych filarów marki PRM. Jesteśmy dumni, że nasza rodzima Pop Culture Gallery została wyróżniona przez Design Museum w Londynie, by jako jedyna w regionie gościć tak wyjątkową ekspozycję. Partnerstwo ze Starym Browarem w tym projekcie było dla nas, biznesu w którym unikalne sneakersy stanowią niezwykle istotny element oferty, naturalną decyzją.

Kaja Wrzeszcz, Dyrektor Marketingu PRM:

Kolekcja ikon i kultowych kolaboracji lifestyle’owych zabiera odwiedzających w niezwykłą podróż, zarówno edukacyjną, jak i inspirującą, ukazując fenomen obuwia, które zrewolucjonizowało świat mody. Sneakersy stały się symbolem naszych czasów, rozwijając się na styku designu i subkultur – czyli właśnie studia i ulicy – totalnie popularyzując ekskluzywność i łącząc te dwa światy tak ja my w PRM staramy się je przeplatać, by świadomie prowadzić biznes przez pryzmat kultury.

Wystawa butów Stary Browar

Design Museum, Londyn

Design Museum to multidyscyplinarne muzeum i żywa przestrzeń służąca edukacji i eksplorowaniu nowych idei przez publiczność i projektantów. Muzeum, będące również organizacją charytatywną, pokazuje poprzez innowacyjne wystawy, partnerstwa, programy badawcze i edukacyjne, jak design może wspierać rozwój naszej planety i jej mieszkańców. Charakterystyczny budynek siedziby Design Museum w Kensington to centrum krajowej sieci i globalny hub designu o transformacyjnym potencjale.

Pop Culture Gallery @Stary Browar 

Popkultura, kreatywność, wolność — to kluczowe elementy kuratorskiego konceptu Pop Culture Gallery @Stary Browar. Galeria prowadzi całoroczny program interdyscyplinarnych wystaw łączących modę, sztukę, technologię i rzemiosło. Pop Culture Gallery to kulturalne serce Starego Browaru oraz ceniona w Polsce i na świecie instytucja, promująca osiągnięcia i idee wizjonerów: projektantów mody, artystów, performerów, wynalazców. W ostatnich latach galeria gościła wystawy światowej sławy twórców: Björk, Davida LaChapelle’a, Daniela Lismore’a, Iris van Herpen, Gianniego Versace, a także polskich artystów, takich jak Ryszard Kaja, Noriaki czy twórcy z kręgu Polskiej Szkoły Plakatu. Jakość wystaw realizowanych w przestrzeni Pop Culture Gallery definiuje nie tylko unikalność eksponatów i ambitne koncepcje kuratorskie, ale także kreatywne, spektakularne aranżacje. Dzięki nietypowej lokalizacji w stylowym kompleksie kultowego centrum handlowego Stary Browar, galeria przyciąga zróżnicowaną, szeroką publiczność ze wszystkich pokoleń. 

PRM

PRIME CHOICE – wybór, którego pragniesz najbardziej.

CLOTHING, SNEAKERS & CULTURE // ART / DESIGN / MUSIC 

PRM to unikalny koncept modowy, w którym luksus przenika się ze stylem ulicznym, a kultura popularna splata się z niszową. PRM.com oferuje dostęp do limitowanych dropów sneakersów, ekskluzywnych kolekcji światowych projektantów oraz wcześniej niedostępnych w naszym regionie marek, prezentując starannie wyselekcjonowane portfolio produktowe.

To miejsce dla tych, którzy pragną doświadczać życia w pełni, inspirować siebie i innych, karmić zmysły, dostrzegać, wyrażać siebie i słuchać. PRM.com to przestrzeń dla koneserów i hedonistów, dla społeczności modowej awangardy, wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. To otoczenie dla tych, dla których moda definiuje tożsamość, określa przynależność, wyznacza kierunki i prowadzi do upragnionych wyborów, a nierozłącznym jej elementem jest kultura przenikająca się z muzyką, sztuką i designem.

Poznański prestiż

REKLAMA
REKLAMA
Wystawa butów Stary Browar
REKLAMA
REKLAMA