Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy”

Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"|Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"

Opowieści o latach spędzonych w Londynie, wspomnienia o współpracach ze słynnymi muzykami, relacje z artystycznego życia Warszawy – „Rok ma 13 miesięcy” to kronika twórczej drogi Rosława Szaybo, ale też manifest jego barwnej osobowości i charyzmy.

Studiował w pracowniach mistrzów polskiej szkoły plakatu. Projektował okładki dla największych światowych muzyków: Janis Joplin, The Clash, Milesa Davisa, Arethy Franklin, Leonarda Cohena, Krzysztofa Komedy. Rosław Szaybo (1933-2019) to legenda grafiki projektowej – nie tylko w Polsce. Ten niezwykły artysta pozostawił po sobie zbiór wciągających historii z jego życia okraszonych zabawnymi anegdotami. Książka „Rok ma 13 miesięcy” to ostatni utwór Szaybo. Premiera publikacji odbędzie się 11 lutego 2023 r. o godz. 18:00 na wystawie polskiego plakatu w Galerii na Dziedzińcu w Starym Browarze w Poznaniu.

Urodził się w 1933 roku w Poznaniu. Studia na stołecznej ASP odbył pod okiem wybitnych plakacistów Tomaszewskiego i Fangora. Z szarej socjalistycznej Warszawy wyemigrował do tętniącego życiem swingującego Londynu. Pracę w reklamie porzucił dla świata muzyki. Jako dyrektor artystyczny wytwórni fonograficznej CBS Records pracował z ikonami muzyki XX wieku. To wtedy powstały tak legendarne projekty jak koperta płyty Judas Priest „British Steel”, uznawana za najlepszą okładkę zespołu heavy metalowego na świecie. Współtworzył Polską Szkołę Plakatu. Jego grafiki promujące wystawy i spektakle zebrały wiele prestiżowych wyróżnień. Zasiadał w Radzie Naukowej Światowego Kongresu Plakatoznawczego w Warszawie. Współpracował z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie oraz prowadził pracownię fotografii kreatywnej. W 2002 r. uzyskał tytuł profesora, a w 2018 r. jego twórczość została uhonorowana złotym medalem „Gloria Artis” przez ministra kultury i sztuki oraz rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Był pomysłodawcą Konkursu 30/30 na najlepsze okładki płytowe.
Rosław Szaybo zawsze będzie ikoną dziedziny sztuki, która przez swój walor użytkowy nie była nigdy należycie doceniana. W rodzinnym mieście znalazł wsparcie dla idei konkursu na najlepszą okładkę płytową roku i we współpracy z Miastem Poznań i Starym Browarem sprawił, że płytowe covery zaczęły być traktowane z należytym szacunkiem, jako pomost między muzyką i sztukami wizualnymi. Był mistrzem anegdoty, niezależnie od tego, czy opowiadanej na wernisażach, czy sprytnie ukrytej w graficznym szczególe na płytowej obwolucie. Z tych anegdot składa się jego książka – mówi Marcin Kostaszuk, wicedyrektor Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania i współtwórca idei Konkursu 30/30.

Opowieści o latach spędzonych w Londynie, wspomnienia o współpracach ze słynnymi muzykami, relacje z artystycznego życia Warszawy – „Rok ma 13 miesięcy” to kronika twórczej drogi Rosława Szaybo, ale też manifest jego barwnej osobowości i charyzmy.

11 lutego, godz. 18:00
Galeria na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu
wstęp wolny

REKLAMA
REKLAMA

Może cię zainteresować:

Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"|Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"
REKLAMA
REKLAMA

Victoria’s Secret otworzyła nowy sklep w Poznaniu

Artykuł przeczytasz w: 2 min.
Victoria Secret, otwarcie w Poznaniu, Posnania

7 marca 2025 roku Victoria’s Secret, wiodący detaliczny sprzedawca bielizny i produktów kosmetycznych, w tym nowoczesnych kolekcji inspirowanych modą, ekskluzywnych zapachów, produktów do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła w Poznaniu, swój najnowszy sklep w Polsce.

Zlokalizowany w popularnej destynacji zakupowej stolicy Wielkopolski, Posnanii, sklep oferuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi i przyjemnymi zakupami.

Victoria Secret, otwarcie w Poznaniu, Posnania

W ofercie sklepu znajdują się kultowe biustonosze, majtki oraz piżamy Victoria’s Secret w różnorodnych kolekcjach. Klienci mogą również wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, takich jak bestsellerowa woda perfumowana Bombshell – kompozycja otwierająca się iskrzącą nutą brazylijskiej purpurowej marakui, z kremową słodyczą madagaskarskiej waniliowej orchidei oraz sercem w postaci charakterystycznego dla tej linii zapachu piwonii.

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Usługa dopasowania biustonoszy jest darmowa i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Lokalizacja: Posnania, ul. Pleszewska 1, Poznań, Polska

Godziny otwarcia: poniedziałek – niedziela 10:00 – 22:00

Victoria Secret, otwarcie w Poznaniu, Posnania

Victoria’s Secret & Co. (NYSE: VSCO) to marka specjalizująca się w inspirowanych modą nowoczesnych kolekcjach bielizny, w tym kultowych biustonoszach, majtkach, piżamach, odzieży sportowej i strojach kąpielowych, a także docenianych i nagradzanych perfumach oraz produktach do pielęgnacji ciała.

VS&Co to wiodące marki: Victoria’s Secret, Victoria’s Secret PINK oraz Adore Me – zaawansowana technologicznie, skoncentrowana na cyfrowych rozwiązaniach, innowacyjna marka bieliźniana, oferująca produkty dla kobiet w szerokiej gamie rozmiarów, dostosowane do różnych etapów życia i dostępne na każdą kieszeń.

Poznański prestiż

REKLAMA
REKLAMA
Victoria Secret, otwarcie w Poznaniu, Posnania
REKLAMA
REKLAMA