Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy”

Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"|Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"

Opowieści o latach spędzonych w Londynie, wspomnienia o współpracach ze słynnymi muzykami, relacje z artystycznego życia Warszawy – „Rok ma 13 miesięcy” to kronika twórczej drogi Rosława Szaybo, ale też manifest jego barwnej osobowości i charyzmy.

Studiował w pracowniach mistrzów polskiej szkoły plakatu. Projektował okładki dla największych światowych muzyków: Janis Joplin, The Clash, Milesa Davisa, Arethy Franklin, Leonarda Cohena, Krzysztofa Komedy. Rosław Szaybo (1933-2019) to legenda grafiki projektowej – nie tylko w Polsce. Ten niezwykły artysta pozostawił po sobie zbiór wciągających historii z jego życia okraszonych zabawnymi anegdotami. Książka „Rok ma 13 miesięcy” to ostatni utwór Szaybo. Premiera publikacji odbędzie się 11 lutego 2023 r. o godz. 18:00 na wystawie polskiego plakatu w Galerii na Dziedzińcu w Starym Browarze w Poznaniu.

Urodził się w 1933 roku w Poznaniu. Studia na stołecznej ASP odbył pod okiem wybitnych plakacistów Tomaszewskiego i Fangora. Z szarej socjalistycznej Warszawy wyemigrował do tętniącego życiem swingującego Londynu. Pracę w reklamie porzucił dla świata muzyki. Jako dyrektor artystyczny wytwórni fonograficznej CBS Records pracował z ikonami muzyki XX wieku. To wtedy powstały tak legendarne projekty jak koperta płyty Judas Priest „British Steel”, uznawana za najlepszą okładkę zespołu heavy metalowego na świecie. Współtworzył Polską Szkołę Plakatu. Jego grafiki promujące wystawy i spektakle zebrały wiele prestiżowych wyróżnień. Zasiadał w Radzie Naukowej Światowego Kongresu Plakatoznawczego w Warszawie. Współpracował z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie oraz prowadził pracownię fotografii kreatywnej. W 2002 r. uzyskał tytuł profesora, a w 2018 r. jego twórczość została uhonorowana złotym medalem „Gloria Artis” przez ministra kultury i sztuki oraz rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Był pomysłodawcą Konkursu 30/30 na najlepsze okładki płytowe.
Rosław Szaybo zawsze będzie ikoną dziedziny sztuki, która przez swój walor użytkowy nie była nigdy należycie doceniana. W rodzinnym mieście znalazł wsparcie dla idei konkursu na najlepszą okładkę płytową roku i we współpracy z Miastem Poznań i Starym Browarem sprawił, że płytowe covery zaczęły być traktowane z należytym szacunkiem, jako pomost między muzyką i sztukami wizualnymi. Był mistrzem anegdoty, niezależnie od tego, czy opowiadanej na wernisażach, czy sprytnie ukrytej w graficznym szczególe na płytowej obwolucie. Z tych anegdot składa się jego książka – mówi Marcin Kostaszuk, wicedyrektor Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania i współtwórca idei Konkursu 30/30.

Opowieści o latach spędzonych w Londynie, wspomnienia o współpracach ze słynnymi muzykami, relacje z artystycznego życia Warszawy – „Rok ma 13 miesięcy” to kronika twórczej drogi Rosława Szaybo, ale też manifest jego barwnej osobowości i charyzmy.

11 lutego, godz. 18:00
Galeria na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu
wstęp wolny

REKLAMA
REKLAMA

Może cię zainteresować:

Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"|Premiera książki Rosława Szaybo „Rok ma 13 miesięcy"
REKLAMA
REKLAMA

Tej Poznań! Salon Greenpoint i Top Secret zapraszają do zabawy

Greenpoint i Top Secret Akcja Promocyjna w Poznaniu

Greenpoint i Top Secret to dwie polskie marki odzieżowe z  długoletnią  tradycją i pasją do mody. Kolekcje marek, tworzone z sercem przez utalentowane projektantki. Z okazji otwarcia łączonego salonu Greenpoint i Top Secret marka zaprasza do do wyjątkowej zabawy!

„Chcemy wyrazić w nich i podkreślać przede wszystkim kobiecość. W ostatnim czasie połączyliśmy swoje siły, mocno się rozwijamy i otwieramy nowe salony w kolejnych lokalizacjach, by być jeszcze bliżej naszych Klientów w całej Polsce. Niedawno nasz najnowszy, łączony sklep Top Secret i Greenpoint pojawił się w Galerii Handlowej Posnanii. To wyjątkowe miejsce, w którym każda kobieta znajdzie coś dla siebie” – mówią przedstawiciele marek i dodają – Z tej okazji postanowiliśmy się odpowiednio przywitać z poznaniakami i zaprosić do udziału w wyjątkowej zabawie. Wysiadając na przystanku Rondo Rataje lub Politechnika  zwróćcie uwagę na lustrzane ramki. Możecie poprawić sobie w nich fryzurę, uśmiechnąć się do siebie lub zrobić selfie i złapać wyjątkowe nagrody. Wystarczy, że pokażecie zdjęcie w naszym salonie, a otrzymacie specjalny rabat -30% przy zakupach za min. 99,99 zł. To jednak nie wszystko! Wrzućcie zdjęcie na swój profil Instagram, dodajcie odpowiednie hasztagi i oznaczenia, by wziąć udział w konkursie, w którym możecie wygrać aż 1000 zł  do wykorzystania w naszym sklepie w Posnanii!

Akcja trwa do 31 lipca. Poznajmy się Poznań!

*artykuł przygotowany we współpracy z marką Greenpoint i Top Secret

Poznański prestiż

REKLAMA
REKLAMA
Greenpoint i Top Secret Akcja Promocyjna w Poznaniu
REKLAMA
REKLAMA