HEAVENS  – sypialnia inaczej, naturalnie.

Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?


Sen, podobnie jak jedzenie jest jedną z najważniejszych funkcji życiowych człowieka. Regularne stosowanie nieodpowiedniej diety powoduje ciężkie konsekwencje zdrowotne. Ze snem jest dokładnie tak samo. Jakość naszego odpoczynku ma ogromny wpływ na to, jak rozpoczniemy następny dzień. Czyż nie wspaniale jest obudzić się rano pełnym sił, będąc w gotowości na nowe wyzwania?


Mówi się, że kawa najlepiej smakuje z porcelanowej filiżanki. Ludzie są skłonni do celebrowania małych chwil, ponieważ przy natężeniu czynników świata zewnętrznego, zaczynamy skupiać się na ubarwianiu podstawowych szarych czynności życiowych. Zależy nam na dodaniu kolorów do naszej rutyny. Z sypialnią jest tak samo. Dbamy o jej przytulny wystrój, odpowiednią kolorystykę i nastrój. Wszystko po to, aby zaaranżować doskonałą przestrzeń do odpoczynku. A czy zastanawiałeś się jak ważną rolę w Twojej sypialni pełni materac?


Przy wyborze materiałów pamiętajmy, że natura zawsze wie co dla nas najlepsze, dlatego najlepiej jest wybierać materiały wegańskie, zapewniające cyrkulację powietrza i odpowiedni mikroklimat materaca. Do takich materiałów należy bawełna, kauczuk, kokos. Bawełna zapewni uczucie ciepła i przytulności w chłodne zimowe miesiące, a w upalne lata gwarantuje zaś świeżość dzięki swojej unikalnej właściwości, która chroni ciało śpiącego przed przegrzaniem. Niezaprzeczalnie przyjazna dla naszej skóry jest również wiskoza, która jest higroskopijna, jest przewiewna, nie grzeje i zapewnia komfort. Głównie stosowana do produkcji pokrowców materaca. Wszystkie te dobra ze sobą splecione i zszyte tworzą materac idealny.

Materace HEAVENS, jak wybrać materac?


Kryteriów, jakimi powinniśmy kierować się przy wyborze tego jedynego, idealnego materaca jest kilka. Pierwszy bardzo ważny to rozmiar, wiele zależy od powierzchni, na jakiej śpimy. Dobrze jest przemyśleć ten wątek bardzo dokładnie, ponieważ zbyt wąski lub za krótki materac będzie miał wpływ na nasz komfort, zastanów się, czy standardowa wielkość materaca, jaką zakładałeś, pomieści wszystkich potencjalnych użytkowników (dzieci i czteronożnych członków rodziny). Kolejnym ważnym aspektem jest jakość i precyzja wykonania. Staraj się dokładnie sprawdzić, co Twój przyszły materac ma w środku. Wybieraj materiały, które będę miały zdrowy wpływ na nasz organizm. Dokładność wykonania gwarantuje, że materac będzie Ci dobrze służył na długie lata. Ergonomia materaca jest bezkonkurencyjnie najistotniejsza. Zwróć uwagę na to, jak materac dostosowuje się do Twojej sylwetki. Nie zawsze twardy materac okazuje się najlepszym wyborem. Zależy to od wielu czynników takich jak budowa ciała, nawyki podczas snu lub ewentualne problemy zdrowotne. Dlatego koniecznie połóż się na materacu, zanim go kupisz.

Materace HEAVENS, jak wybrać materac?


Tutaj zatrzymajmy się na chwileczkę. Z czym kojarzy Ci się sprężyna? A z tym, że  jak zostanie zgnieciona, to automatycznie podda się tej energii i jeszcze szybciej wróci do swojej pierwotnej formy, jeśli nacisk zniknie. Wyobraź sobie 10 000 takich sprężyn, które tylko czekają, aby w płynny sposób reagować na nawet najmniejszy ciężar. Sercem dobrego materaca powinny być sprężyny kieszeniowe wykonane z najwyższej jakości stali. Pracują one niezależnie od siebie, przejmując nacisk naszego ciała, zapewniając tym idealne podparcie. Łącząc zatem sprężyny z naturalnymi materiałami na poszczególnych warstwach, możemy mieć pewność, że materac oddycha i nie zatrzymuje wilgoci. Naturalny proces cyrkulacji powietrza jest najważniejszy, aby wydłużyć użytkowanie.

Materace HEAVENS, jak wybrać materac?

Takie rozwiązania prezentuje marka HEAVENS. Pracujemy na to, aby zapewnić doskonały sen i regenerację na najwyższym poziomie. To my jesteśmy tymi, którzy za pomocą bawełnianej nici zszywają dobra natury, przeobrażając je w materac idealny. W naszej ofercie znajdziesz produkt skrojony do Twoich potrzeb. Spotkaj się z nami w poznańskiej Galerii Giant, a pomożemy Ci wybrać materac, dzięki któremu obudzisz się gdzieś pomiędzy niebem a ziemią.

Więcej informacji TUTAJ i TUTAJ

Artykuł przygotowany wspólnie z z Galerią GIANT MEBLE oraz marką HEAVEN

REKLAMA
REKLAMA

Może cię zainteresować:

Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?|Materace HEAVENS, jak wybrać materac?
REKLAMA
REKLAMA

Używki a choroby cywilizacyjne i powikłania sercowo – naczyniowe

Papierosy, narkotyki, alkohol, a nawet kawa mogą niszcząco wpływać na pracę serca. Dlaczego i co powodują?

Tekst: dr n. med. Lucyna Woźnicka-Leśkiewicz | Zdjęcia: Katarzyna Loga, Adobe Stock

Alkohol

Do następstw nadmiernej konsumpcji alkoholu należy zwiększenie ryzyka powstania niektórych nowotworów, schorzeń wątroby, trzustki, zaburzeń funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego, a także niebezpieczeństwo uzależnienia i wynikające z tego implikacje zdrowotne i społeczne. Z drugiej strony wyniki badań epidemiologicznych sugerują korzystny wpływ nieznacznego spożycia alkoholu na ryzyko chorób układu krążenia.

Z całą pewnością nie można jednak alkoholu w żadnej postaci traktować jako lekarstwa na choroby układu sercowo-naczyniowego.

  • Krótkotrwała poprawa samopoczucia po wypiciu alkoholu zależy od działania uspokajającego, nie zastąpi to jednak leków zapisanych przez lekarza.
  • Regularne spożywanie nieznacznych ilości alkoholu zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Alkoholu nie należy jednak traktować jako zdrowej formy profilaktyki, gdyż jego regularne spożycie może prowadzić, między innymi do poważnego uszkodzenia mięśnia sercowego tzw. kardiomiopatii poalkoholowej.
  • Niewielka ilość alkoholu to spożywanie przez mężczyzn poniżej 3 jednostek alkoholu, a kobiet poniżej 2 jednostek alkoholu dziennie. Jednostka to 10 gramów czystego alkoholu, co przeciętnie oznacza 250 ml piwa, 150 ml wina lub 30 g wódki.
  • Pamiętać należy, że alkohol jest wysokokaloryczny – 1 gram dostarcza aż 7 kcal.
  • W czerwonym winie zawarte są polifenole o działaniu przeciwmiażdżycowym. Może ono w niewielkim stopniu podwyższyć poziom cholesterolu HDL („dobrego cholesterolu”). Do wina odnoszą się jednak te same uwagi, co do wszystkich innych rodzajów alkoholu i jego działań niepożądanych.
  • Z uwagi na zagrożenia związane ze spożywaniem alkoholu nie należy nikogo zachęcać do systematycznego spożywania nawet jego niewielkich ilości w celu zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym.
AdobeStock 293023347

Papierosy

Nie pal tytoniu! O ile to możliwe unikaj przebywania w zadymionych pomieszczeniach. Tak zwane „bierne palenie” jest również niebezpieczne dla serca.

  • 37 proc. zgonów mężczyzn i 15 proc. zgonów kobiet z powodu chorób układu krążenia wiąże się z paleniem papierosów.
  • 55 proc. zgonów mężczyzn i 12 proc. zgonów kobiet z powodu nowotworów wywołanych jest paleniem papierosów.
  • Większość nałogowych palaczy powinna być świadoma ryzyka zachorowania na choroby spowodowane paleniem papierosów: choroby nowotworowe czy rozedmę płuc.
AdobeStock 99982712

Palenie szkodzi!

  • Powoduje obniżenie cholesterolu HDL („dobrego cholesterolu”).
  • Przyczynia się do rozwoju miażdżycy, może spowodować ostry zespół wieńcowy lub udar mózgu.
  • Osoby palące jedną paczkę papierosów dziennie są 2,5 razy bardziej zagrożone zawałem serca niż osoby niepalące. Palenie podwyższa aktywność układu współczulnego, zwiększając częstość pracy serca.
  • U kobiet powoduje niedobór estrogenu, znosząc jego działanie kardioprotekcyjne.
  • Palenie papierosów osłabia proces kościotworzenia. Osoby palące są w grupie wysokiego ryzyka rozwoju osteoporozy.
  • Palenie papierosów zwiększa wydzielanie soku żołądkowego i obniża przepływ krwi przez błonę śluzową, co może doprowadzić do powstawania choroby wrzodowej. Związki chemiczne znajdujące się w papierosach oddziałują na hormony tarczycy, prowadząc do destabilizacji hormonalnej tego narządu.
  • Palacze mogą częściej cierpieć na zaćmę oraz są 2 razy bardziej narażeni na schorzenia plamki żółtej niż osoby niepalące.
  • U palaczy szybciej postępuje proces starzenia się.
  • Palące kobiety mogą mieć problem z płodnością. Największym ryzykiem obarczone są kobiety palące 20 lub więcej papierosów dziennie oraz kobiety zaczynające palić przed 18 rokiem życia.
  • Nałogowi palacze częściej chorują na raka gardła, jamy ustnej i przełyku, płuc, białaczkę, raka żołądka, pęcherza, nerek oraz trzustki.
  • Papierosy zawierają kilka tysięcy związków chemicznych, więc nowotwór może się rozwinąć poprzez nakładanie się wielu czynników rakotwórczych.

Kawa

Aromatyczna świeżo parzona kawa zawdzięcza swoją popularność zawartości kofeiny. Kofeina jest alkaloidem, który pobudza czynność serca i działa stymulująco na ośrodkowy układ nerwowy. Co warto pamiętać, nadmierne picie kawy szczególnie połączone z nawykiem palenia tytoniu wiąże się z dużym ryzykiem chorób układu krążenia. Przyjmuje się, że ilości do 2 filiżanek kawy dziennie tylko w niewielkim stopniu podnoszą ciśnienie krwi, również poprawiając koncentrację oraz usuwając zmęczenie. Taka ilość kawy powinna być bezpieczna dla pacjenta kardiologicznego, pod warunkiem dbania o dostarczanie odpowiedniej ilości elektrolitów/płynów, które kawa wypłukuje.

AdobeStock 738090850

Czekolada

Stwierdzono, że zjedzenie dziennie 2-3 kawałków gorzkiej czekolady poprawia nastrój. Ten korzystny efekt spowodowany jest zwiększeniem wydzielania przez mózg endorfin, zwanych hormonami szczęścia oraz serotoniny. Ponadto czekolada jest bogata w magnez oraz żelazo. Zawarte w czekoladzie substancje zwane antyoksydantami opóźniają procesy starzenia i rozwój miażdżycy.
Niestety, nie wynaleziono jeszcze czekolady nie zawierającej kalorii, o czym ze smutkiem zawiadamiam wszystkich walczących z nadwagą i otyłością.

AdobeStock 791709352
dr n. med. Lucyna Woźnicka-Leśkiewicz

dr n. med. Lucyna Woźnicka-Leśkiewicz

Specjalista chorób wewnętrznych oraz kardiolog. W 2013 roku otrzymała tytuł doktora nauk medycznych w dziedzinie kardiologii. Absolwentka Studium Podyplomowego „Dietetyka i Planowanie Żywienia” na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu, posiada certyfikację Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością, uprawniającą do kompleksowego leczenia pacjentów borykających się z problemem nadwagi i otyłości. Od 2022 roku…
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA