fbpx

 

 

Znajduje miejsce postojowe i prowadzi do niego, zna najlepsze restauracje i wie, jak do nich dojechać, ogrzewa wnętrze samochodu lub je schładza, wzywa pomoc drogową i pomaga udostępnić komuś samochód. Dzięki Volvo On Call samochód nie jest już tylko środkiem transportu, lecz staje się osobistym asystentem. O aplikacji, która może kierowcy zapewnić łączność ze wszystkim, czego potrzebuje, rozmawiam z Agnieszką Michałowicz, doradcą ds. kluczowych klientów w Volvo Firma Karlik.

 

Rozmawia: Filip Olczak

Oszczędność czasu oraz atrakcyjny i prosty interfejs – z tym głównie kojarzy mi się Volvo On Call. Czym tak naprawdę jest ta aplikacja?

Agnieszka Michałowicz: Volvo On Call to coś więcej niż sama aplikacja, to w zasadzie system wsparcia, który za pomocą aplikacji pozwala sterować samochodem Volvo. Jest to usługa dodatkowa dostępna na zasadzie abonamentu. Mówiąc najbardziej ogólnie, dzięki jednej aplikacji, którą instalujemy na smartfonie, zyskujemy kontrolę nad szeregiem funkcji swojego samochodu i wiele praktycznych usług. Zanim zaczniemy jej używać, mamy szansę na przetestowanie wersji demo, która dostępna jest w AppStore i Google Play.

Co zyskuje użytkownik Volvo On Call?

Użytkownik uzyskuje asystenta, który zawsze jest pod ręką. Aplikacja wskaże na przykład najlepszą kawiarnię w mieście i prześle jej adres do nawigacji czy znajdzie wolny parking i poprowadzi do niego. Jeśli zdarzy nam się zapomnieć zamknąć samochód, to aplikacja poinformuje nas o tym i umożliwi zdalne zablokowanie zamków. Możemy także odblokować drzwi, zapewniając dowolnej osobie możliwość wejścia do środka, na przykład kurierowi, który dostarczył nam paczkę.

W zimne dni ciepło, w upalne – chłodno. Czytałem, że aplikacja pozwala na sterowanie klimatyzacją.

To bardzo praktyczne rozwiązanie, dzięki któremu możemy zrezygnować z podróżowania w kurtce czy płaszczu w mroźne dni. Aplikacja pozwala zaprogramować nagrzewnicę postojową tak, aby włączyła się zanim wsiądziemy do samochodu, dzięki czemu wnętrze będzie ogrzane, a szyby odmrożone. Wystarczy wprowadzić w aplikację godzinę, do której ma być osiągnięta żądana temperatura, a ona zadba o to, by uruchomić ogrzewanie lub chłodzenie o właściwej porze.

Czy Volvo On Call działa tylko z poziomu smartfonów, czy też z pokładu samochodu?

Gdy potrzebujemy pomocy drogowej, na przykład zapomnieliśmy zatankować, rozładował się akumulator, doszło do przebicia opony, można ją wezwać z pozycji telefonu, ale również wciskając przycisk „Volvo On Call” umieszczony przy lusterku wstecznym. Dodatkowo w nagłym wypadku z pozycji samochodu przez przycisk SOS możemy wezwać pomoc policji, ambulansu lub innej odpowiedniej służby. Operatorzy Volvo On Call są w stałym pogotowiu – 24 godziny na dobę.

Pani Agnieszko, w jaki sposób najczęściej korzysta Pani z aplikacji? Które funkcje lubi Pani najbardziej?

Uwielbiam funkcję zdalnego ustawiania temperatury w samochodzie – odśnieżone szyby w mroźne dni to ogromny komfort. Bardzo cenię też funkcję Send to Car, która umożliwia zaplanowanie trasy, jeszcze zanim wsiądę do samochodu. Wystarczy, że będąc w biurze czy w domu wyślę do mojego Volvo cel podróży. Po prostu wsiadam i od razu mogę ruszyć w drogę.