fbpx

Liczba nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce z roku na rok rośnie. Nadal jednak w tej statystyce przeważają samochody używane. Gdzie szukać atrakcyjnych ofert sprzedaży? Gdzie znaleźć auta poleasingowe?

Na temat programu Volvo Selekt rozmawiamy z Bartoszem Szydłowskim, kierownikiem Działu Samochodów Używanych w Volvo Firma Karlik oraz Moniką Lis, klientką salonu Volvo Firma Karlik.

Wiele marek oferuje program, w którym można kupić używany samochód. Dlaczego warto wybrać właśnie Volvo Selekt?

Bartosz Szydłowski: Na polskim rynku, zwanym „warsztatem Europy”, świadomość klientów zbudowana doświadczeniami zakupu „tanich” samochodów używanych zwiększa się z roku na rok. Oczekiwania klientów stale rosną, a my jesteśmy gotowi, by tym oczekiwaniom sprostać i proponujemy Program Samochodów Używanych Volvo Selekt, który przeznaczony jest dla osób ceniących  przede wszystkim bezpieczeństwo zakupu. Każde auto z programu przechodzi pełną i szczegółową kontrolę przed jego sprzedażą, sprawdzany jest nie tylko stan techniczny, ale również działanie wszystkich elementów wyposażenia, takich jak zestawy multimedialne, Volvo On Call, aktywne i bierne systemy bezpieczeństwa czy panoramiczny dach. Ponadto aktualizowane jest najnowsze oprogramowanie i montowane są oryginalne części zamienne.

Co mogę zrobić, jeżeli dokonałem złego wyboru i chcę wymienić auto, np. myślałem, że SUV będzie dla mnie odpowiedni, ale chcę pojeździć jeszcze sedanem? Czy jest to możliwe po wyjeździe z salonu?

Twórcy programu Volvo Selekt, czyli Volvo Car Poland, przewidzieli taką sytuację.
Często jest tak, że decyzję o zakupie podejmujemy pod wpływem jakiegoś impulsu. Raz jest to namowa znajomych, innym razem chęć przeżycia „przygody motoryzacyjnej” np. z SUV-em, czy poczucie luksusu w mocnym sedanie lub po prostu nagła potrzeba zmiany auta np. z powodu narodzin dziecka. Jako doświadczony zespół staramy się zawsze doradzić w wyborze najlepszego segmentu auta, wyposażenia czy wersji silnikowej. Jeśli jednak klient z jakiegoś powodu dokona złego wyboru, wówczas w ciągu 30 dni lub po przejechaniu do 1 500 km może wymienić zakupiony samochód. To niezwykle komfortowa opcja, ponieważ tak naprawdę umożliwiamy klientom  wykonanie 1 500 kilometrów jazdy próbnej i sprawdzenie, czy wybrany model na pewno im odpowiada i spełnia ich oczekiwania. To wielki przywilej, dostępny dla klientów Volvo Selekt.

Jak wygląda obsługa klienta podczas nieoczekiwanego zdarzenia na drodze?

Samochody marki Volvo są bardzo solidne, ale nie wszystko na drodze zależy od nas. Jeśli potrzebna jest pomoc z dala od domu, wtedy z pomocą przychodzi bezpłatny roczny Assistance, który może pomóc na miejscu zdarzenia lub zabierze auto do najbliższego dealera Volvo. Oprócz rocznego Assistance otrzymujemy minimum rok gwarancji bez limitu kilometrów, a więc naprawa pojazdu u Autoryzowanego Dealera Volvo również odbywa się bez zbędnego stresu.

Jakie samochody i skąd trafiają najczęściej do programu Volvo Selekt?

Jesteśmy zainteresowani każdym modelem Volvo spełniającym podstawowe parametry programu, czyli auta do 150 000 kilometrów i do 7 lat eksploatacji. Należy zacząć od tego, że wartość samochodu używanego, który był serwisowany zgodnie z planem obsługi dostępnej w ASO jest znacznie wyższa niż auta, którego serwis odbywał się poza ASO lub nie jest udokumentowany. Najliczniejszą grupą klientów, od których nabywamy samochody spełniające założenia Volvo Selekt, są osoby wybierające nowe modele Volvo, ceniące jakość i niezawodność tych samochodów, są przywiązane do marki z uwagi na bezpieczeństwo i komfort podróży. Kolejną grupą klientów są firmy, które zajmują się profesjonalnym długoterminowym wynajmem oraz finansowaniem pojazdów na zasadach leasingu. Firma przekazuje użytkownikowi samochód na wiele miesięcy i stosuje zapisy w umowie, które obligują użytkownika do wykonania przeglądów serwisowych i napraw w autoryzowanych punktach obsługi Volvo, zabezpieczając tym samym prawidłową eksploatację pojazdu.

Pytania do klienta – Monika Lis 

Pani Moniko, co wpłynęło na wybór salonu, w którym skorzystała Pani z zakupu samochodu używanego?

Monika Lis: W moim przypadku kluczowa była lokalizacja, ponieważ mieszkam niedaleko Malty. Po kilku rozmowach nasza współpraca rozwinęła się tak dobrze, że teraz czuję się w salonie jak w domu. Postanowiłam kupić samochód używany, bo po prostu nowe auto było dla mnie zbyt kosztowne, a Volvo zawsze było moim marzeniem.

Czy osoby odpowiedzialne za Volvo Selekt pomogły Pani w wyborze tego idealnego i wymarzonego auta?

Bezdyskusyjnie tak. Firma Karlik i osoby odpowiedzialne za Volvo Selekt od razu pomogły mi w kwestii leasingu i w wyborze auta, a Pan Bartek dopilnował, żeby wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Spotkałam się tu z wielkim profesjonalizmem, ale też i empatią. 

Czy coś Panią zaskoczyło w trakcie procesu sprzedaży?

Proces przebiegał bardzo sprawnie, a komunikacja z salonem była wzorowa. Od pierwszego kontaktu po podpisanie umowy i wydanie samochodu czułam, że jestem w dobrych rękach i dzięki temu mogłam skupić się na moim wymarzonym Volvo. Pan Bartek cierpliwie odpowiadał na wszystkie moje pytania i umiejętnie wprowadzał w świat Volvo. Bardzo dobra obsługa to jednak nie wszystko. Cenię firmy, które nawiązują relacje z klientami również po zakupie i taka jest właśnie Firma Karlik, która wychodzi poza sam proces sprzedaży i angażuje swoich klientów w różne inicjatywy, takie jak na przykład „Dzień Kobiet Volvo”. Te wydarzenia zawsze cechuje świetna atmosfera i energia.

Jaki model okazał się tym jedynym, którym przemierza Pani teraz drogi i czy nadal spełnia Pani oczekiwania?

Moje wymarzone Volvo to wcześniejsza generacja Volvo XC60 z najmocniejszym na rynku silnikiem D5 o mocy 220 KM i automatyczną skrzynią biegów. Wybrałam Volvo w limitowanej wersji Ocean Race, nawiązującej do słynnych regat Volvo Ocean Race. Elementy stylizacyjne tego samochodu nawiązują do elementów konstrukcyjnych jachtów. Wzór felgi wzorowany jest np. na kole sterowym na jachcie, a w panel środkowy wkomponowane są nazwy miast, do których docierali uczestnicy regat. To auto po prostu jest piękne. Zależało mi oczywiście także na komforcie i bezpieczeństwie podróżowania i to wszystko znajduję w moim Volvo.

Czy poleciłaby Pani usługę Volvo Selekt i jeśli tak, to dlaczego? 

Z całą pewnością bym poleciła i polecam. Dlaczego? Dlatego, że mam ogromne przekonanie co do fachowości osób, które pracują w tym salonie. Sam program jest bardzo przejrzysty i pozwala na zakup wysokiej jakości samochodu używanego w rozsądnej cenie. Nasza współpraca na pewno będzie rozwijała się dalej. 

Monika Lis, klientka salonu Volvo Firma Karlik

W celu sprawdzenia oferty Volvo Selekt zapraszamy do kontaktu

Bartosz Szydłowski, kierownik Działu Samochodów Używanych
tel. 664 142 244
e-mail: b.szydlowski@karlik.dealervolvo.pl 

#POZnajVolvo