fbpx

Kolekcja Medium-Messsage na sezon 2019/20 porusza problematykę społeczno-środowiskową. Ukryty przekaz w jej tytule zwraca uwagę na kierunek myślenia społeczeństwa – uderza i wychodzi naprzeciw w walce o przyszłość, poruszając ważne kwestie dotyczące konsumpcjonizmu, masowości, elementów kluczowych dla postrzegania świata, w którym coraz trudniej jest się poruszać poprzez mnogość informacji i komunikatów postrzeganych jako punkty makro na mapie, jakie trudno rozszyfrować.

– Kolekcja Medium-Message w myśleniu o projektowaniu kolekcji jest pewnego rodzaju przełomem. Z jednej strony kreatywne jednostki zauważają bardzo szybką zmienność swojej myśli, co za tym idzie kreatywnej strony marki, jej produktów. Podobnie było przy tej kolekcji. Pamiętam moment, kiedy usiedliśmy do stołu, myśląc o nowej kolekcji. Założyliśmy, że chcemy, aby nowa kolekcja była inna niż poprzednia – to oczywiste. Oczekiwaliśmy od siebie samych nieco bardziej dojrzalszych cech, niż we wcześniejszych naszych kolekcjach kampanijnych, których estetyka była dużo bardziej awangardowa i konceptualna – mam tutaj na myśli poprzednią kolekcję  Langusta Lips oraz Black Chain. Medium Message z założenia miała być czymś dojrzalszym. Czymś, co pozwoli nam wejść na nowy poziom. Skupiliśmy się bardzo na aspekcie „wearable” w kontekście rynku i klientów. Zaproponowaliśmy tym samym coś innego w naszym wydaniu, wciąż utrzymując DNA marki, którego głównymi cechami są: kolor, nowoczesna sylwetka, dbałość o detal, jakość i wysokiej klasy tkaniny, ale w nieco mniej awangardowej formie. Skupiliśmy swoją uwagę na autorskich printach czy rękodzielnictwie mówi  Szymon Mrózek, absolwent poznańskiej School Of Form, projektant.

 

 

Założeniem palety kolorystycznej były instalacje i rzeźby Petera Alexandra, Jamesa Turrella i Craiga Kauffmana. Przezroczyste formy i łączone kolory, które zostały przez nich opracowane, stały się punktem wyjścia kolekcji. Delikatne i opływowe linie cięcia są wynikiem analizy trójwymiarowej instalacji i prac Richarda Serry, który skupił się na napięciu i dynamice w przestrzeniach publicznych.

Główną inspiracją kolekcji był ruch XX wieku „Light and Space”, wywodzący się ze Stanów Zjednoczonych. Zainspirował nas zbiór wielu fenomenalnych artystów, którzy obecnie są ikonami ruchu op-art, będącego następstwem „Light and Space”, postaci ze świata sztuki, takich jak Peter Alexander czy Wojciech Fangor, Polak dorastający artystycznie i rozwijający swoją karierę na rynkach zachodnich.

Ruch ten oraz formy wizualne powstałe w XX wieku stały się dla nas punktem wyjścia. Miały one wpływ nie tylko na sylwetkę, jej proporcje oraz bardzo awangardowe linie cięcia, ale również paletę kolorystyczną. Kolory kolekcji to przede wszystkim ciepłe odcienie piaszczystej palety natury, kolory roślin opalone słońcem. W kolekcji sporo jest zieleni, beży, brązów, zaczynając od tych najdelikatniejszych, pastelowych, wręcz wyblakłych, po trawiaste zielenie i paletę fluo, najmodniejszy w tym sezonie. Kolekcja jest pewnego rodzaju kontrastem, którego założeniem jest warstwowe myślenie o sylwetce i o przechodzeniu kolorów. W kolekcji powstało wiele autorskich printów czy splotów. Postanowiliśmy skupić się tym samym na rzemiośle, jakim jest rękodzielnictwo. Wszystkie formy swetrowe to ręcznie dziergane na drutach czy szydełku „dzieła sztuki”. Kontrasty kolorów dopełniły kontrasty materiałów. Zestawiamy ze sobą ręcznie dziergane bawełniane przędze z jedwabiem i wysokiej klasy high-tech poliestrem. Jednym słowem technologia w połączeniu z rzemiosłem to nasza zależność i wizja na modę roku 2019 mówi Szymon Mrózek. 

Odbiorcą naszej marki jest przede wszystkim kobieta, która w miejskiej dżungli tęskni za naturą, która zastanawia się, dokąd zmierza ona, dokąd zmierza świat. Jaki wpływ wywiera przestrzeń na nią, ale też jakim medium jest ona sama w przestrzeni. 

Wielką inspiracją były lasy eukaliptusowe, które dały kierunek printom, ale także twórczość Wojciecha Fangora oraz nurt Light and Space / op-art. – Przez jakiś czas fascynowała mnie telewizja, w sensie medium. W tym okresie modna była filozofia Marshalla McLuhana, który mówił „The medium is the message“. Poruszana problematyka otoczenia i przestrzeni jako głównego elementu oraz medium dla ludzkości przerodziła się w inspirację kolekcji. Założeniem palety kolorystycznej były instalacje oraz rzeźby Petera Alexandra, Jamesa Turrella i Craiga Kauffmana. Wykreowana przez nich transparentność oraz przenikanie kolorów to główne motywy kolekcji. Łagodne, opływowe linie cięcia, to wynik analizy instalacji przestrzennych, rzeźb Richarda Serra, który skupiał się na napięciu i dynamice w przestrzeni publicznej mówi Marta Pospieszna, absolwentka poznańskiej School Of Form, projektantka.

Zdjęcia kampania: Michał Topolan / michaltopolan.com 

Make up: Gosia Bartosz / @goska.bartosz

Modelka: Nikola Selezinko / @nikolaselezinko

Najnowsze trendy obowiązujące na rynku to „there is Trend for no Trend”

Runway: KTW / Katowice Fashion Week

Foto: Szymon Brzóska / @thestylestalkercom