fbpx

Japonia kojarzy się z wyjątkową sztuką parzenia herbaty, składaniem origami oraz niezwykłymi kwiatowymi kompozycjami. Aczkolwiek nieodłączonym symbolem Kraju Kwitnącej Wiśni jest także Mazda, której samochody projektowane są w niezwykłym języku stylizacji KODO.

Już teraz w poznańskim salonie Voyager Group klienci mogą podziwiać nową mazdę 3 w wersji hatchback. W pierwszej kolejności pod maskę trafią wysokowydajne silniki benzynowe 2,0 Skyactiv-G, generujące moc 122 KM z technologią Mild Hybrid. System opierający się na silniku elektrycznym oraz akumulatorze zdecydowanie obniża zużycie paliwa podczas hamowania i przyspieszania, co później przekłada się na oszczędności, szczególnie w ruchu miejskim. Nie jest to jednak typowa hybryda. Jednostka napędowa będzie pracować z dwoma przekładniami: sześciobiegową manualną Skyactiv-MT lub z sześciobiegową automatyczną Skyactiv-Drive, które będą dostępne w jednej z trzech wersji wyposażenia: Kai (z jap. właściwy kierunek), Kanjo (emocje) oraz Hikari (światło). Nowa Mazda 3 dostępna będzie w dziewięciu wersjach kolorystycznych nadwozia, w tym w zupełnie nowym kolorze polymetal grey. 

Należy pamiętać, że nowa Mazda 3 oferuje najbogatsze wyposażenie standardowe w swojej klasie, obejmujące np. kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem 8,8” z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach oraz reflektory i światła wykonane w technologii LED. Wszystkie te zabiegi stylistyczne wraz z technologicznymi przybliżają nową mazdę 3 do klasy premium.

Udoskonalona stylistyka KODO, opierająca się na duszy ruchu, zakłada tworzenie samochodów pełnych życia i indywidualizmu. Mistrzowie takumi z dbałością o najmniejszy detal tworzą gliniane modele, które później przybierają formy cudów technologii i osiągów jeżdżących na czterech kołach. Jeszcze przed wakacjami na polski rynek trafi unikatowy silnik benzynowy 2,0 SKYACTIV-X łączący cechy silnika wysokoprężnego oraz benzynowego. Jednostka napędowa będzie wyposażona w innowacyjny układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Copression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą); technologia połączy zalety obu silników bez zwiększania emisji spalin i konsumpcji paliwa. Jest to świetny sposób, aby przekonać klientów, którzy lubią elastyczność silników diesela.

Nowa Mazda 3 będzie dużą konkurencją dla innych modeli z tego segmentu, ale też odpowiedzią na pytanie: „diesel, czy benzyna?”, ponieważ zalety obu tych jednostek napędowych będzie można dostać w jednym samochodzie.