Witamy rok 2019! Nowe cele, postanowienia, plany urodziły się w głowie każdego z nas. Może jednym z nich jest zmiana miejsca zamieszkania? Chcesz sprzedać swoją nieruchomość? Proponujemy, byś wyjątkowo dobrze zadbał o własny interes i zatrudnił biuro obrotu nieruchomościami, które zapewni ci dostęp do nowoczesnych narzędzi sprzedaży przebojem wdzierających się na rynek. Home staging  i open house to absolutne minimum, by twoja oferta była najbardziej widoczna na rynku.  W kilku zdaniach postaram się wyjaśnić te obco brzmiące pojęcia.

Tekst: Adam Napierski / KRAMM Nieruchomości

Home staging narodził się w Stanach Zjednoczonych ponad czterdzieści lat temu i jest nieodzowną częścią planu marketingowego sprzedaży każdej nieruchomości. Za oceanem czy w Europie Zachodniej raczej nie znajdziemy oferty sprzedaży nieruchomości, nad którą nie pracował żaden home stager.

W najprostszych słowach to przygotowanie nieruchomości do sprzedaży, poprawa jej wizerunku, zadbanie o pozytywny odbiór, skupienie uwagi potencjalnych kupujących na jej niezaprzeczalnych walorach.

Najbardziej trafia do mnie jednak tłumaczenie tego zagadnienia w nawiązaniu do scenografii sztuk teatralnych. Stage z angielskiego to po prostu scena. Tym, czym dla sztuki teatralnej jest magia scenografii, tym dla oferty sprzedaży mieszkania czy domu jest home staging. Scenografia w teatrze pozwala widzom łatwiej odnaleźć się w akcji oglądanej sztuki, tymczasem home staging nieruchomości daje możliwość kupującym wyraźniej i szybciej osadzić siebie w przestrzeni nowego domu czy mieszkania.

W Internecie znajdziecie mnóstwo porad z  zakresu home stagingu, przy czym te najbardziej oczywiste, mówiące o gruntownym sprzątaniu i odmalowaniu ścian są proste do spełnienia. Jednak tak naprawdę prawdziwy home staging zaczyna się właśnie wtedy, kiedy wszystkie „oczywistości” zostały już wykonane, a mimo to oferta nie cieszy się zbytnią popularnością.

Ogromna konkurencja na rynku najmu i sprzedaży daje klientom wielki wybór nieruchomości, dlatego w interesie sprzedającego jest jak najlepsze przygotowanie się do sprzedaży. Dlaczego? Dlatego że zwyczajnie to działa. Oferty znajdują nabywcę bądź lokatora do czterdziestu procent szybciej i uzyskują ceny nawet o dziesięć procent wyższe od zakładanych. Home staging przy niewielkich nakładach finansowych jest w stanie podbić cenę ofertową nieruchomości od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dbając o swoje finanse powinieneś się zastanowić, czy dalsza inwestycja w posiadaną nieruchomość nie jest w twoim najlepiej pojętym interesie.

Nieodłącznym elementem dobrze przygotowanej strategii sprzedaży jest organizacja open house, czyli domu otwartego w nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży. Mamy już pięknie przygotowany dom czy mieszkanie. Profesjonalny fotograf zrobił zdjęcia, spokojnie mogące znaleźć się na popularnych portalach i blogach wnętrzarskich w kategorii inspiracje. Czas zaprosić gości. Przed organizacją samego dnia otwartego należy oczywiście wykonać zintensyfikowane działania promocyjne oferty, we wszelkich możliwych i dostępnych środkach przekazu. Z pomocą przyjdą nam portale ogłoszeniowe, media społecznościowe, grupy kolegów z branży, sąsiedzi.

Nasi „goście” to nikt inny, jak sprecyzowana grupa docelowa, do której miała dotrzeć informacja o tym, że nowa oferta ukazała się na rynku. O naszych drogich gości trzeba odpowiednio się zatroszczyć. Zapewniając im odpowiednią muzykę, poczęstunek, napoje i trunki, właściwy zapach, światło i przyjazną atmosferę, by mogli swobodnie poczuć się we wnętrzu. Tym razem rolę gospodarza domu spełnia biuro, organizujące dom otwarty. Właściciele na tych kilka godzin powinni się zrelaksować poza domem.  Dobre biuro obrotu nieruchomościami zdejmie z głowy właścicieli organizację tego wydarzenia, zapewni bezpieczeństwo, odpowiednią liczbę agentów w pracy, jednocześnie pamiętając o celu, jakim jest uzyskanie oferty zakupu od jak największej liczby odwiedzających.