fbpx

O jajach wiedzą wszystko. Przez blisko czterdzieści lat stali się ekspertem w branży jaj konsumpcyjnych plasując się w absolutnej czołówce  wszystkich graczy krajowego rynku, który cały czas jest dla nich bardzo ważny. Rocznie dostarczają blisko siedemset milionów jaj na stoły Polaków. Z właścicielami firmy Jantex Polska, Patrycją Pachura Kujawską i Maciejem Kujawskim, Prezesem, rozmawiamy o tym, czy łatwo jest prowadzić rodzinny biznes i wyznaczać trendy w branży.

Rozmawia: Piotr Chabzda

Zdjęcia: Jakub Borkowski / Archium Jantex Polska

 

Czterdzieści lat na rynku to nie lada wyczyn. Pani Patrycjo, jak narodził się pomysł stworzenia firmy, która obecnie jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce?

Patrycja Pachura Kujawska: Cała przygoda rozpoczęła się w 1977 roku, kiedy moi Rodzice, Jarosław i Janina Pachura podjęli decyzję o budowie firmy. Pamiętam dobrze jako mała dziewczynka, że Tata opowiadał mi już wtedy o markach, które spotykał poza granicami kraju. To zrobiło na mnie ogromne wrażenie. W tamtych czasach naprawdę trudno było sobie to wyobrazić. Krajowy sektor biznesowy nie był w  posiadaniu żadnych silnych brand-ów. To właśnie takie firmy, jak nasza rozpoczęły walkę mającą na celu budowanie tzw. ,,polskiej marki’’ i siły polskiego biznesu.

Zarządzanie firmą, która wyznacza trendy i dostarcza tak ogromną liczbę jaj na rynek chyba nie należy do najłatwiejszych…

Patrycja Pachura Kujawska Kiedy zarządzanie firmą Jantex Polska spadło wyłącznie już na nasze barki, zgodnie  z moim mężem Maciejem Kujawskim, obecnym Prezesem Jantex Polska, narysowaliśmy nowy scenariusz rozwoju naszej organizacji. Nigdy nie pozwoliłam nikomu zapomnieć o marzeniach moich Rodziców. Dlatego dla nas najwyższym dobrem będą zawsze ludzie, którzy wspólnie z nami budują  siłę  marki, o której opowiadał mi swego czasu Tata.  Czynnik ludzki jest dla nas bardzo ważny. To nasi dostawcy i pracownicy wspólnie z nami tworzą  wysoką jakość produktu Jantex. Dzięki nim firma rozwija się i osiąga cele, które sobie zakładamy. Od zawsze chcieliśmy kreować rynek a nie być tylko jego uczestnikiem. To jednak wymaga od nas nieustannego poszukiwania nowych rozwiązań, pomysłów  i coraz to lepszych standardów obsługi.

Firma, którą państwo zarządzają, to w stu procentach polski kapitał. Rodzimy rynek to fundament Państwa działalności . Konsumenci są coraz bardziej wymagający?

Maciej Kujawski: Dotyka Pan bardzo ważnej, o ile nie najważniejszej zmiennej naszego biznesu . Jantex Polska zabezpiecza potrzeby nawet najbardziej wymagających konsumentów. Bardzo istotne jest dla Nas to, abyśmy wyprzedzali trendy, które będą panować na rynku. Obecnie portfel produktowy naszej firmy to sto indeksów we wszystkich rodzajach chowów. Wychodząc naprzeciw systematycznie rosnącym oczekiwaniom naszych klientów i konsumentów, nieustanie pracujemy nad naszą ofertą produktową, w skład której wchodzą jaja z obszaru ekologicznego, wolnego wybiegu, zielononóżek, ściółkowego, przepiórczego, wielozbożowego i klatkowego. Jantex Polska posiada w swym portfelu produktowym  również jaja selektywne .takie jak ,,omega 3’’ ,które doskonale wpisuje się w obecny model  aktywności fizycznych.

Codziennie magazyny  firmy  opuszcza ok. dwa miliony  jaj. Są one dostępne w ponad stu tysiącach sklepów na terenie całego kraju.

Maciej Kujawski.: Dzisiaj  nasze produkty można znaleźć na pólkach w najważniejszych sieciach handlowych w całym kraju.  Pozyskujemy zaufanie naszych partnerów, spełniając nawet najtrudniejsze standardy jakościowe. Od lat rozwijamy dystrybucję naszych produktów z takimi partnerami jak: Biedronka,  Euro Cash, Żabka,  Fresh Market, Polomarket,  Delikatesy Centrum,  Intermarché, Selgros, E.Leclerc, Eko, Mila, Netto, Tesco, Twój Market, Sklep Polski oraz z innymi sklepami rynku tradycyjnego. W najbliższych dniach będziemy wprowadzać nasze produkty w kolejne miejsca dystrybucji, m.in. do sklepów DINO, Stokrotka i Lewiatan. Bardzo ważnym elementem strategii jest dystrybucja naszych produktów. Chcemy ,by ,,Jantex‘’ był ulubioną marką wszystkich Polaków.

Panie Macieju, z tak dużym biznesem chyba trudno ograniczyć się wyłącznie do dystrybucji na rodzimym rynku.

Maciej Kujawski: Trudno się z Panem nie zgodzić. Rynek Polski jest i będzie  dla nas bardzo ważny. Nie poprzestajemy jednak  na nim. Dynamicznie rozwijamy sprzedaż ze swymi zagranicznymi partnerami. W założeniach strategicznych mamy sprzedaż miliarda jaj rocznie. Chcemy dywersyfikować i przy okazji równoważyć strumień sprzedaży. To bardzo ważny element bezpieczeństwa naszej organizacji ,ale i też  wszystkich naszych pracowników.  Rozwój eksportu idealnie wpisuje się w nasze założenia komercyjne.

Jak w takim razie kształtuje się najbliższa przyszłość firmy Jantex Polska?

Maciej Kujawski: Na pewno będziemy szukać innowacyjnych rozwiązań, które bez żadnego kompromisu względem jakości będą pozytywnie zaskakiwać naszych konsumentów. Cały czas pracujemy nad rozbudową nowych miejsc dystrybucji. Nie chcemy gubić bardzo ważnego w naszym rozumieniu pierwiastka firmy rodzinnej – taką mamy historię i chcemy ją pielęgnować. W najbliższym czasie przygotowaliśmy unikatową promocję dla wszystkich naszych klientów. Osobiście mam nadzieję, że upominek, który dołożyliśmy do naszej świątecznej propozycji podkreśli i umili charakter przygotowań kulinarnych potraw na bożonarodzeniowych stołach. Mocno liczę na to, że ,,Jaja z klasą’’ na stałe zagoszczą w kuchniach wszystkich Polaków.