Efektywny biznes – statystyki podają, że mniej niż pięć procent polskich przedsiębiorstw przekracza przychód miliona złotych rocznie! A to tylko osiemdziesiąt trzy tysiące trzysta trzydzieści trzy złote i trzydzieści trzy groszy miesięcznie. Fakt, że przytłaczająca większość – ponad 95 procent  – polskich przedsiębiorstw nie osiąga „magicznego” pułapu jednego miliona, powinien być dla właściciela biznesu poważnym sygnałem ostrzegawczym. Co powoduje, że większość firm boryka się z problemami i walczy o przetrwanie, a inne w tym samym czasie, na tym samym rynku, kwitną i osiągają spektakularne sukcesy? Liczba wpływających na to czynników jest trudna do oszacowania, a ich zmienność powoduje, że każdy przypadek jest inny. Z jednej strony występują różnice między powodami warunkującymi sukces bądź porażkę danego przedsiębiorstwa, z drugiej znajdują się podobieństwa i wspólne dla wszystkich obszary.

Wiedza ekspercka – jest z całą pewnością jednym ze wspólnych elementów trwałego, długoterminowego sukcesu każdego przedsiębiorstwa, w dowolnej branży. Jak mówi Brian Tracy: „Sukces nie jest dziełem przypadku”. Oczywiście przypadek może go zainicjować, jednak, by przetrwać i odnieść sukces w biznesie, potrzeba dużo więcej. Tu z pomocą przychodzą specjaliści. Wiedza ekspercka jest dziś koniecznością profesjonalizacji biznesu. Za jej brak płaci się ogromną cenę, a w konsekwencji wypada z rynku, na rzecz konkurencji, która (wcale nie przypadkiem, lecz świadomie i celowo) robi coś lepiej, taniej, szybciej. Co zrobić, by z dowolnego poziomu zwiększyć szanse rozwojowe swojego biznesu? Skorzystajmy z prostych zasad „Cyklu Deminga” pozwalającego na ciągłe doskonalenie.

  1. Zaplanuj – określ swoją wizję, strategię i cele – „co, jak i kiedy” chcesz osiągnąć?
  2. Wykonaj – działaj, realizuj swoje plany.
  3. Sprawdź – monitoruj i kontroluj, badaj, analizuj wyciągaj wnioski, a następnie…
  4. Popraw – udoskonalaj wszystko, co możliwe, dążąc do zrównoważonego rozwoju.

Zdolność realizacji wizji i celu wymaga kompetencji. Analizy pomagają określić szanse i możliwości oraz zagrożenia. Identyfikują konieczne do realizacji zadań posiadane zasoby i ich braki. Eksperci zrobią to wszystko dla Ciebie. Możesz znaleźć ich wszędzie. Uważaj jednak, rynek jest pełen „ekspertów”, a Ty potrzebujesz tych prawdziwych. Najszybciej i najłatwiej znaleźć ich przez rekomendacje – które pozwalają na dostęp do sprawdzonych specjalistów, a dzięki relacjom osobistym i rynkowym zwiększają się możliwości ich weryfikacji.

Istotnym elementem efektywnego biznesu jest też networking – będący współcześnie jednym z najsilniejszych narzędzi budowania strefy wpływów i powiększania rynku. Efektywni przedsiębiorcy zawsze znajdują czas, żeby poznawać nowych ludzi, nawiązywać kontakty oraz przebywać w środowisku sukcesu, by czerpać inspirację i profesjonalną wiedzę.

 

Zapraszamy na konferencje Efektywny Biznes, którym patronuje „Poznański prestiż”. Dla czytelników Poznańskiego Prestiżu oferujemy zniżkę na udział w seminarium EFEKTYWNY BIZNES w wysokości 20%. Rabat naliczany jest podczas rejestracji na wydarzenie poprzez stronę projektu – www.foousa.pl oraz wybranie w trakcie rejestracji przygotowanego kodu rabatowego: POZNANSKIPRESTIZ2018.

 

Bogdan Bielawski

Przedsiębiorca, właściciel biznesu, CEO ASA POLSKA S.A., publicysta, psycholog, trener psychologii biznesu/sukcesu: coaching, szkolenia, mentoring

www.foousa.pl