fbpx

Uznawana za jedne z największych centrów handlowo-rozrywkowych w Europie Galeria Posnania podbiła serca poznaniaków. O miejscu, które na stałe wpisało się w krajobraz miasta i dba o potrzeby mieszkańców Poznania, rozmawiamy z Agnieszką Juszkis, dyrektor marketingu Galerii Posnania 

Rozmawia: Joanna Małecka

Zdjęcia: Posnania 

Od wielkiego otwarcia Posnanii minęło już 6 miesięcy. Jak może Pani podsumować ten okres?

Pierwsze pół roku funkcjonowania Posnanii było dla nas bardzo intensywnym okresem. Wyzwaniem było przekonanie mieszkańców regionu do kolejnego, dużego obiektu w Poznaniu. Udało nam się tego dokonać dzięki zaoferowaniu im unikalnego połączenia nowoczesnych technologii, usług i oferty zakupowej. Doskonale wpisaliśmy się w trendy wielkomiejskiego stylu życia, co przełożyło się na spektakularną frekwencję – 6 milionów klientów w 6 miesięcy.

Pod jednym dachem Wasi klienci mogą zrobić kompleksowe zakupy. Skąd pomysł na taki dobór oferty?

Oferta Posnanii obejmuje 300 światowych i lokalnych marek. Na 100 tys. m kw. znajduje się 260 butików i sklepów oraz 40 kawiarni i restauracji. Swoje salony mają tu zarówno znane sieci odzieżowe, jak i marki premium oraz polscy projektanci. Wiele z naszych butików to absolutne debiuty na poznańskim rynku handlowym. Nasi klienci mogą skorzystać również ze spektakularnej oferty rozrywkowo-gastronomicznej. Znaleźć tu można: kino Helios, centrum rozrywki Gravitacja oraz centrum fitness Fabryka Formy z basenem.

Wydzielili Państwo strefę dedykowaną markom premium. Jak odbierana jest ona przez poznaniaków?

Crystal Forum wypełniło pewną niszę na poznańskim rynku modowym. Od lat w Poznaniu brakowało marek premium, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem w Polsce. Lokalizacja Posnanii powoduje, że jest ona jedynym miejscem między Warszawą a Berlinem, w którym można znaleźć najszerszy wybór awangardowych i luksusowych marek. Swoje salony mają tutaj Tru Trussardi, Rolex, Davidoff czy Likus Concept Store oraz czołowi polscy projektanci, m.in.: Łuskasz Jemioł, Jacob, Kuszyńska i Ewert. Ostatnio ofertę marek luksusowych uzupełniły dwa salony Impressa di Lusso Ladies i Impresa Di Lusso Grand, oferujące selektywny wybór najlepszych światowych marek, m.in.: Versace, Armani, Elisabetta Franchi, Cavalli Class, Just Cavalli, Joop! czy Luisa Spagnoli.

Oprócz niezwykle rozbudowanej oferty modowej galeria posiada także szeroki wybór kawiarni i restauracji. Co odróżnia pod tym względem Posnanię od innych obiektów tego typu?

Nasi klienci mogą skorzystać z 40 kawiarni i restauracji. Większość z nich skupiona jest w Dining Village – specjalnym miejscu, gdzie można zjeść i odpocząć. Oprócz dań kuchni polskiej i europejskiej można tu spróbować również orientalnych smaków, a także skorzystać z oferty restauracji fast food, skierowanej głównie do młodych ludzi. Na parterze znajdują się kawiarnie i restauracje z niezależnymi wejściami, obsługą kelnerską oraz ogródkami dostępnymi przez cały rok. Dodatkowo wiosną i latem nasi klienci mogą wygodnie usiąść i zrelaksować się na tarasie, z widokiem na plac główny z fontanną.

Posnania podkreśla również wyjątkowo bogatą ofertę usług dodatkowych. Do kogo są skierowane i na czym polegają?

Zgadza się. Klienci Posnanii mogą skorzystać z ponad trzydziestu wyjątkowych usług, które pojawiły się na polskim rynku centrów handlowych po raz pierwszy. Wiele z nich to świadczenia bezpłatne, które przede wszystkim mają poprawić komfort robienia zakupów. To m.in. usługa concierge pozwalająca na rezerwację biletów i stolików w restauracjach, toru w kręgielni lub biletu do kina czy collect & try, dzięki której odbierzemy zamówioną odzież i skorzystamy z możliwości przymierzenia i pomocy w ewentualnym zwrocie. W ofercie znajduje się również wiele udogodnień dla osób niepełnosprawnych oraz rodziców z małymi dziećmi. Wśród usług zapewniających najwyższy komfort jest valet parking, czyli pomoc wykwalifikowanego personelu w parkowaniu samochodu oraz zakupy z dostawą do domu. Unikatową usługą jest także hands free shopping, czyli możliwość swobodnego robienia zakupów i odbioru toreb na koniec wizyty. Duże zainteresowanie klientów budzi komfortowa strefa – Posnania Premium Lounge, w której można w wygodny sposób spędzić czas w oczekiwaniu na realizację usług lub odbyć spotkanie biznesowe.

Do tej pory w Posnanii można było spotkać wiele znanych osobistości. Czy to jest Państwa pomysł na przyciągnięcie klientów?

W naszych wydarzeniach biorą udział międzynarodowe i polskie gwiazdy. Do tej pory odwiedzili nas: Eva Longoria znana z popularnego serialu „Gotowe na Wszystko”, Hanna Lis, Ekskluzywny Menel, Omenaa Mensah, Weronika Rosati i Filip Chajzer, którzy testowali nasze innowacyjne usługi i opowiadali o nich, w stworzonej przez nas na potrzeby otwarcia, telewizji Posnania Live. Znane osoby zapraszamy również w ramach organizowanych wydarzeń. Jessica Mercedes, Maja Popielarska oraz uczestniczki Masterchefa prowadziły w Posnanii warsztaty, w ramach których można było poznać najnowsze wiosenne trendy w modzie, designie i gastronomii. Nasze działania wzbudzają emocje, intrygują i są łatwo zauważalne. Kampanie wspieramy nowatorskimi działaniami komunikacyjnymi, które odpowiadają charakterowi Posnanii. Informacje o bieżących wydarzeniach można znaleźć na naszej stronie internetowej, kanałach w social mediach czy w aplikacji mobilnej, która dodatkowo pozwala korzystać z wybranych usług dodatkowych.

Jakie wydarzenia do tej pory udało Wam się zorganizować i do kogo były one skierowane?

Od samego początku stawiamy na współpracę z ciekawymi partnerami. Do tej pory zorganizowaliśmy ponad 30 wyróżniających się wydarzeń, takich jak 9. edycja HUSH Warsaw w Posnanii, wielka loteria Posnania Airlines, w której wzięło udział ponad 50 tys. klientów. Chętnie angażujemy się również w działania CSR, wspierając lokalne instytucje. Przez cały grudzień trwała akcja „Miej gwiazdkę z nieba, daj gwiazdkę z nieba!”, dzięki której można było wspomóc Rodzinny Dom Dziecka nr 1 na poznańskich Ratajach oraz Schronisko dla zwierząt. Na początku grudnia zainaugurowaliśmy najbardziej spektakularne iluminacje świąteczne w mieście oraz lodowisko. Powstała też jedyna w regionie, bajkowa Alpejska Wioska Św. Mikołaja z licznymi atrakcjami dla dzieci. W ferie stanął w Posnanii Zamek Magii i Iluzji wraz z wystawą „Magiczny Świat Harry’ego Pottera” z ilustracjami Jima Kaya, które ściągnęły do nas klientów z Poznania i regionu. Wiosnę powitaliśmy trzytygodniowym wydarzeniem Posnania Future Trends, w ramach którego klienci mogli poznać najnowsze tendencje w obszarze Food, Fashion i Form.

Uwagę przyciąga również wystrój Posnanii. Jej wnętrze wzbogacają ciekawe instalacje artystyczne. Kto jest autorem tych dzieł?

Dopełnieniem naszej oferty jest kolekcja Art Touch z 14 instalacjami europejskich artystów. Do współpracy zaprosiliśmy projektantów z Polski, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii, którzy stworzyli swoje dzieła specjalnie dla nas. Przed głównym wejściem stoi największa, niemal 9,5-metrowa rzeźba autorstwa Davida Mesguicha „Lucie”. Dwie kolejne prace tego samego artysty znajdują się wewnątrz Posnanii. Jedną z nich jest wisząca w powietrzu, 3,5-metrowa „Latająca Dziewczyna”, drugą oparty o filar 3-metrowy „Marzyciel”.

Powiedziała Pani o wystroju wewnątrz Posnanii. A co znajdziemy w przestrzeni na zewnątrz?

Znajdująca się wokół Posnanii przestrzeń publiczna została zaprojektowana tak, aby była wygodna i przyjazna dla odwiedzających. Stworzyliśmy miejsce, w którym można wypocząć i zrelaksować się po udanych zakupach. Plac przed głównym wejściem to tętniąca życiem przestrzeń otoczona zielenią, ławkami i ogródkami kawiarnianymi, w których ludzie chętnie spędzają czas. Centralnym punktem placu jest multimedialna fontanna, która zimą zmienia się w lodowisko. Od strony ronda Rataje powstała 135-metrowa promenada, której częścią jest, pierwsza w mieście, stała konstrukcja umożliwiająca organizację wystaw plenerowych oraz zaprojektowany przez Dorotę Koziarę i Tomasza Augustyniaka mebel miejski „Scena Posnania”. Serdecznie zapraszam wszystkich do odwiedzenia Posnanii i zapoznania się z naszą ofertą.