fbpx

Kolekcja „Black Chain” powstała z fascynacji subkulturą hip-hopu z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Motywem przewodnim było graffiti Cope2, inspirujące do wyboru kolorystyki wzorów graficznych. Dokonania Cope2 w sztuce ulicznej przyczyniły się też do nawiązania współpracy z polskim artystą tego nurtu o pseudonimie Noriaki.

Kształt kolekcji nadały instalacje Aarona Curry. Jego rzeźby, wpisane w miejskie przestrzenie, odgrywały
ważną rolę przy tworzeniu haftów i aplikacji. Paleta barw nawiązuje do fotografii Roberta Polidori.
Sesję zdjęciową „Black Chain” zrealizowano w przestrzeni szkolnej, aby podkreślić istotę więzi zachodzących
w grupie przy zachowaniu indywidualizmu jednostki. W kolekcji pokazano, jak ważny pozostaje trend
oversize przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na sylwetkę. Uchwycono istotną dla hip-hopu dynamikę, interakcję
oraz ruch. „Black Chain” na nowo odkrywa symbole i formy amerykańskiej subkultury hip-hopu z XX wieku i podkreśla jej uniwersalizm.

Kolor, odwaga i indywidualizm – trzy słowa, które najlepiej opisują stylistykę marki DILIGENT, którą tworzy duet projektantów: Szymon Mrózek i Marta Pospieszna. Absolwenci poznańskiej School Of Form, doświadczenie zdobywali zarówno w Polsce jak i za granicą m.in. w Londynie. Marka powstała w 2013 roku. Konwencja ubrań to eksperymentalne połączenie „street style-u” oraz autorskiej definicji współczesnego luksusu. Kontrast stylistyczny uchwycony w spójnym, plastycznym kontekście indywidualnych koncepcji. Diligent czerpie inspiracje z sztuki ulicy, kultury i twórczości innych artystów oraz reinterpretuje dotychczasowe schematy pantonów kolorystycznych.
Motto towarzyszące DNA twórczemu – trendy przemijają a styl pozostaje, dlatego:
„Nie warto czekać na przypływ inspiracji, należy wyjść jej naprzeciw i znaleźć ją samemu” – Jack London.

Więcej na www.diligentclothes.com