fbpx

Przez 12 lat pracy odchudził ponad 40 tysięcy Polaków. Jego pacjenci zredukowali od 10 do 170 kg. Ma siedem centrów walki z nadwagą w całym kraju, w tym jedno w Poznaniu. Konrad Gaca – ekspert ds. leczenia otyłości, specjalista żywieniowy radzi co zrobić, żeby skutecznie stracić zbędne kilogramy.

Konrad Gaca jest prezesem Stowarzyszenia Zapobiegania Otyłości „Fatkillers”, specjalistą żywieniowym CNS (Certified Nutrition Specialist) oraz Konsultantem Żywieniowym CNC (Certified Nutrition Consultant) amerykańskiej Federacji PROPTA. Jest autorem cyklu „Odchudzanie na śniadanie” w „Pytaniu na śniadanie” TVP oraz autorem książek o zdrowym życiu, odchudzaniu i motywacji: „Moje odchudzanie”, „Kuchnia Fit”, „Kuchnia Fit 2” oraz „Obudź w sobie wojownika. Siła motywacji”. Poza ośrodkami Gaca System pacjenci mogą odchudzać się również online przez platformę www.gacasystem.pl.

Jak skutecznie zrzucić kilogramy?
Konrad Gaca nie jest zwolennikiem głodówek, bo jak twierdzi, one do niczego nie prowadzą. Trzeba przede wszystkim jeść regularnie. – To ważne, żeby nie doprowadzać organizmu do wygłodzenia, ponieważ nieuchronnie prowadzi to do napadów wilczego głodu – wyjaśnia ekspert. –  Trudno jest powstrzymać się od jedzenia ponad miarę, jeśli organizm domaga się dostarczenia energii po długiej przerwie. Regularne posiłki są receptą na stabilny poziom glukozy we krwi i regulację metabolizmu. Drugim ważnym krokiem jest rozsądne planowanie posiłków. Od tego, co zjemy zależy jakie hormony będą produkowane w naszym organizmie, a te bezpośrednio wpływają na regulację metabolizmu. Należy zmieniać więc proporcje tłuszczów, białek i węglowodanów, tak aby znaleźć układ idealny dla siebie i w pokarmie dostarczać sobie energii równomiernie przez cały dzień.

Najważniejsze jest śniadanie
Według Konrada Gacy śniadanie jest pierwszym i najważniejszym posiłkiem dnia, musi dostarczyć odpowiednią ilość energii, by móc zacząć aktywny dzień. – W dobrym śniadaniu musi znaleźć się porcja węglowodanów i to najlepiej złożonych, o niskim indeksie glikemicznym – wyjaśnia Gaca. – Nie zapominaj też o dobrym źródle białka. Pomysł na szybkie i zdrowe śniadanie? Owsianka z orzechami i owocami albo jajecznica z pomidorami! Szybko, łatwo i pysznie. Na kolację z kolei trzeba wybrać białko, które nie spowoduje wzrostu cukru we krwi i pozwoli na spokojny sen. Usprawni też metabolizm, który w czasie odpoczynku nie będzie musiał pracować nad trawieniem ciężkostrawnej kolacji.

Mniej cukru, więcej wody
W skutecznym odchudzaniu ważne jest ograniczenie soli, które spowoduje, że nadmiar wody nie będzie się zatrzymywał w organizmie. Cukier natomiast dostarcza wyłącznie pustych kalorii, więc warto z niego zrezygnować. Nie można też zapominać o wodzie, która oczyszcza organizm, przyspiesza trawienie i chroni przed przejedzeniem. – Po ograniczeniu soli w diecie, dobrze jest popijać wodę często i małymi łykami – zapewni to odpowiedni poziom nawodnienia organizmu przez cały dzień – dodaje Konrad Gaca. – Poza tym powinniśmy zjadać tłuszcze nienasycone, które budują naszą odporność. Znajdziesz je w tłustych rybach morskich, orzechach lub oleju rzepakowym i lnianym.

Bądź aktywny i znajdź motywację
Obok rozsądnego odżywiania trzeba pamiętać o aktywności fizycznej. – Sport przyniesie same korzyści – przyspieszy metabolizm, wesprze produkcję endorfin i zwielokrotni efekty diety – tłumaczy Konrad Gaca. – Przy odrobinie konsekwencji, regularne treningi wejdą w krew i staną się źródłem wspaniałej satysfakcji. Przejście na dietę to – obok diety i ruchu – nieustanna motywacja do działania. Zawsze pojawia się moment zwątpienia, kiedy chcemy zrezygnować. Książki, filmy, inspirujące cytaty czy historie ludzi, którym już udało się osiągnąć cel – to wszystko może być dla Ciebie pozytywną motywacją do dalszej walki.

Osiągnięcie wymarzonego celu nie jest łatwe, więc trzeba starać się myśleć pozytywnie i otaczać się ludźmi, którzy będą wspierać nas w dążeniach. Najważniejsze to nie rezygnować przed osiągnięciem oczekiwanego rezultatu. Największy kryzys następuje zawsze przed przełomem. – Wprowadzenie powyższych zasad sprawi, że osiągnięcie noworocznego celu, nie tylko związanego z redukcją wagi, stanie się dziecinnie proste – kwituje Konrad Gaca. – Pamiętaj, że rzeczy, które podziwiasz, nie zostały stworzone przez ludzi lepszych od ciebie. Stworzyli je ludzie, którym chciało się pracować nad swoim marzeniem.